Tado in combinatie met Intergas

Ik heb een vraag met betrekking tot het Tado systeem en mijn huidige Intergas ketel/thermostaat.

Mijn huidige situatie is als volgt:

Ketel HRE 28/24 A met een thermostaat Intergas Comfort touch (zwart). Tevens zijn de verwarmingselementen waar ik Tado ook aan wil sluiten radiatorkraan die bevestigd wordt met een schroef.


Gewenste situatie:

Is het mogelijk dat de huidige thermostaat blijft bestaan Intergas Comfort touch (zwart), omdat wij deze graag zwart willen houden i.v.m. de aankleding in de woonkamer. Ook omdat deze samenwerkt met mijn vloerverwarming.

Tevens zou ik graag willen weten of Tado 1 op 1 kan vervangen met de huidige radiatorkranen verwisseld kan worden.

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭

    Ik heb zelf ook een Intergas cv ketel. Deze is van de zomer gloednieuw geplaatst.

    De tado thermostaat werkt prima met deze ketel. Echter je heb de thermostaat wel echt nodig. Er is geen enkele mogelijkheid om je intergas thermostaat te laten samen werken met tado.

    Als je tado radiator knoppen wil aanschaffen dienen de radiatoren waar je deze gewenst had wel van thermostaat ventielen voorzien te zijn. Op gewone open en dicht draai knoppen kan je geen tado knoppen installeren.

  • Bedankt voor je reactie, weet jij toevallig ook of de thermostaat in combinatie werkt met vloerverwarming? 😀

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Zeker weten. Je zal wel moeten kijken of je een zone klep hebt. Anders blijft je vloerverwarming door warmen als bv de slaapkamer warmtevraag heeft.
    Moet je even wat andere topics. Nalezen hier op dit forum. Staan zat voorbeelden nu die vast kunnen helpen.
  • Hoi B79, deze week een Intergas HRE 24/18A geplaatst ter vervanging van Nefit. Heeft het prima gedaan, wel met converter er tussen, wat normaal is bij die ketel. Toentertijd contact gehad met helpdesk Tado.

    Aangesloten op de ‘open therm kamerthermostaat (poortjes 11 en 12)

    kun je me helpen?

  • Download de installatiehandleiding voor de installateur en ga naar hoofdstuk 5 Configuratie Activeer Warm Water aansturing. Hierna werkt de Intergas HRE ketel volgens het Open Therm protocol

  • Vraagje, los van de temperatuurbediening is de intergas comfort touch gateway ook een verbinding naar Intergas en mijn installatiebedrijf voor technische ondersteuning. Zij kunnen via de gateway meekijken in ketel performance, storingen e.d.

    Is het nodig en handig om in dit kadeer de intergas gateway te laten zitten / verbonden te houden?

  • Vraagje over de gateway en tado thermostaat. Kunnen die gewoon naast elkaar werken?
  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Gateway heb je nodig om alle tado apparatuur met elkaar en met de tado cloud te laten communiceren.

    Dus zonder gateway heb je niet zoveel aan de thermostaat
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Nee die mensen hebben het over de Intergas gateway, niet over de Tado gateway.

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Ooooooooooooooooooooo