Woonkamer thermostaat en slimme knoppen

Ik heb net de tado geïnstalleerd op mijn intergas CV ketel. Hij hangt in de woonkamer waar alleen vloerverwarming aanwezig is.
Boven heb ik 2 slimme thermostaatknoppen gemonteerd.
Alles is goed met elkaar verbonden en staat in de app.
Nu het volgende: de knoppen heb ik op 25 graden gezet en de thermostaat in de woonkamer uit/lager dan de gemeten temperatuur.
Mijn CV ketel slaat op dat moment uit en gaat dus de radiatoren boven niet verwarmen. Hoe kan ik dit probleem oplossen?

Reacties

  • Jeffrey, misschien een overbodige vraag, maar heb je de Tado ingesteld op het juiste communicatie protocol voor de intergas zoals omschreven in de installatie instructies voor installateurs. https://www.tado.com/professional-manuals.

    Bij mijn ketel van Vaillant,die is uitgerust met een opentherm aansluiting (klein extra printje in de cv behuizing) en een digitale bus aansluiting, moest Ikke opentherm volledig afkoppelen (stekkertje los) van de hoofdprint van de ketel, en de tado aansluiten op de digitale bus aansluiting. Let op dit is polariteit gevoelig, dus +is+ en -is-.

    Daarna wekte alles normaal.

    ok zie net in de compabiliteitslijst van tado darde intergas blijkbaar wel via de opentherm wordt aangestuurd.

    https://tado-hc-downloads.s3-eu-west-1.amazonaws.com/Smart_Thermostat-Compatibility_Guide-NL-V2.1.pdf


    Dit zou naar mijn idee dan gewoon protocol D01 moeten zijn.

    Succes.


    ps ben er van uit gegaan dat je hiervoor al een opentherm thermostaat had hangen en dat deze net zoals de tado bedraad is aangesloten op de ketel

  • JeffreyS
    JeffreyS
    november 2020 aangepast
    Ik heb hem inderdaad om gezet naar open therm. Helaas mag dit niet baten en werkt het systeem nog steeds niet hoe het zou moeten.

    Zou het misschien mogelijk zijn dat ik een expansiekit nodig heb?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    november 2020 aangepast

    Er is vanalles mogelijk. Meestal ligt het gewoon aan een verkeerde configuratie.

    Als je wilt foutzoeken met iemand die daar voor aangenomen is en die met je kan meekijken benader dan de helpdesk (door de week).

    Je zou ook wat andere berichten op dit forum kunnen lezen om te kijken wat andere mensen gedaan hebben of wat voor adviezen ze gekregen hebben.

  • Ik heb inderdaad wat rond gelezen. Maar niet echt een soortgelijke situatie gevonden...
  • Heb je dit werkend gekregen ? Ik heb dezelfde combinatie en bij communiceert de thermostaat ook niet met de ketel. Als ik mijn Toon thermostaat terugplaats werkt alles weer normaal. Thermostaat staat op OpenTherm.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Met een dergelijke onvolledige melding is niet veel te beginnen. Het hangt er maar vanaf wat voor Toon je had (de eerste modellen waren aan/uit, pas latere modellen ondersteunden OpenTherm, dus het kan zijn dat de ketel op aan/uit geconfigureerd staat), en ook schrijf je niet of je de voedingsmodule van de Toon er wel uit gehaald hebt.

  • Mijn melding is niet onvolledig, ik sluit aan bij het probleem van de ts.

    Toon staat op Opentherm en werkt perfect. Tado volgens handleiding ingesteld (je kunt Toon kiezen als huidige thermostaat).

    Oude thermostaat en ketel zijn beide opentherm. Je opmerking over de voedingsmodule snap ik niet, die is er uiteraard tussenuit.

    Als ik een beetje google stemt dat niet erg hoopvol, er zijn veel ketels niet werkend te krijgen en van de support van Tado schijnt men ook niet enthousiast te worden.

    ps: ik ben software-engineer met 25 jaar ervaring om je even van het idee af te helpen dat je met een noob te maken hebt.

    Samenvattend: Toon terug geplaatst (Opentherm, ketel idem) en het werkt. Toon eraf (ja, ook de voedingsmodule) en Tado (op opentherm) terug en er is geen communicatie met de ketel.

    Ik wacht de reactie van support nog even af en anders gaat het hele spul retour, er is in dezelfde prijsklasse keus genoeg en dan moet de kwaliteit van de support het onderscheid maken. Dat zie ik hier (nog) niet.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Nouja je ziet het, je moet vragen erover eerst nog beantwoorden. Die voedingsmodule bijvoorbeeld die laten mensen er soms echt tussen zitten hoor (zie andere topics).

    Als je waarde hecht aan goede "support" stuur de boel dan zo snel mogelijk terug!

    Als je zit te wachten op support, dan ben je hier verkeerd. Dit is een forum door/voor gebruikers. Support moet je rechtstreeks benaderen via de website. Er post hier heel zo nu en dan wel eens iemand van de helpdesk maar altijd een standaard canned response met "benader hiervoor de helpdesk".