Nefit ecomline hr ketel tado v3+

Beste,

heb zojuist de tado geïnstalleerd op de + en - maar als ik mijn temperatuur instel slaat mijn ketel niet aan. Hiervoor had ik de toon in gebruik deze functioneerde wel. Wie kan mij helpen.

Antwoorden

  • Hallo, ik ben even nieuwsgierig of het probleem opgelost is. Ik wil nl ook een tado aanschaffen en heb ook een nefit. Nefit maakt volgens mij geen gebruik van openterm maar heeft een eigen modulerend protecol. Dus vandaar de vraag.
  • Welke ketel van nefit heb je

  • Hoort bij hier boven.



    Ikzelf heeft n,l de Proline en die heb ik ook aangesloten op Tado . en volgens Nefit had ik niet de ( OpenTherm converter ,, dat is een soort kaart )nodig.

    En dat is ook niet nodig, maar na uitproberen bleek dat ik de draden van +en- op de Tado gewoon moest omdraaien , en op de ketel blijft het gewoon dezelfde aansluiting.

    maar je moet ook bepaalde instellingen veranderen op je tado V3.

  • Ik heb een Trendline II en is aangesloten zoals hierboven. Na instellen van de tado op D31 heb ik de ketel nog een keer opnieuw gestart en werkte alles zoals bedoeld.
  • michelbos
    michelbos
    november 2020 aangepast

    Wellicht mosterd na de maaltijd, maar bij mij werkte voor de Nefit Ecomline HRC 30 H met Toon (op 1,2 met tussenmodule van Eneco)

    • Draden bij thermostaat op - (rood) en + (blauw).
    • Bij de ketel Toon module ertussenuit gehaald en draden via kroonsteentje met elkaar verbonden
    • Draden (rood en blauw) uit 1 en 2 gehaald in de ketel en verplaatst naar 3 en 4 (Blauw op 3, rood op 4)
    • De ketel ging al aan ??
    • 1 en 2 met elkaar verbonden, wordt dus een U-tje
    • Ketel bleef aan, ondanks dat er nergens warmte zou moeten worden gevraagd.
    • 1 eruit gehaald van het u-tje Ketel gaat uit, maar niet meer aan...
    • D31 op de thermostaat van D31 aangepast naar D24... Dat was hem!


  • Ik zit in dezelfde situatie. Heb een Nefit ecomline hr (of een ecomline classic) en een module 400 thermostaat.

    Aangesloten en ingesteld zoals michelbos hierboven beschrijft. Toch blijft de ketel constant verwarmen. Het is beneden nu al 22.8 graden.

    Iemand nog Ideeën?
  • Hi @Roel

    Ik denk dat ik het zelfde probleem had, ik heb een nefit ecomline excellent oude ketel die niet naadloos werkt met de tado. Ik heb hem nu aangesloten via de relay, dit lijkt tot nu toe te werken? Wellicht is dat een idee?
  • En @Koen hoe heb je dit aangesloten via de relay?

  • Does anyone here have the wireless kit from Tado or did you purchase the wired kit?

    I am planning to get the wireless kit, but not sure if it will work with this version of the Nefit Excellent CV ketel

  • Bij mij werkt de combinatie Nefit Ecomline HR Excellent (UBA 4001) + Tado draadloze thermostaat ook:

    * thermostaat aangesloten op de poorten 3 en 4 van de UBA van de ketel
    * oorspronkelijk de poorten 1 en 2 van de UBA doorgelust, maar dat zorgde ervoor dat de pomp van de ketel nooit meer stopte met nadraaien; die poorten zijn nu dus niet meer verbonden
    * tado op protocol D24