2 thermostaten en 8 kranen en wil graag dat de kranen gekoppeld zijn aan 1 thermostaat

Beste allen,

Ik ben al een hele tijd bezig met zoeken maar kom er niet uit. Ik probeer het zo duidelijk mogelijk uit te leggen.

Ik heb een ketel (Itho Daaldrop Base Cube Duo). Ik heb hierbij 2 Tado thermostaten en 8 Tado kranen. Deze ketel kan 2 thermostaten aan en heeft een lage temperatuur (vloerverwarming) en een hoge temperatuur (radiatoren) zone die los van elkaar functioneren. Er it een tado thermostaat (HC01) in de huiskamer (dit is het hoge temperatuur gedeelte) en 1 in de keuken (HC02), lage temperatuur gedeelte. Op dit moment reageren de thermostaatkranen op de HC02 maar dat is en apart circuit volledig los van de radiatoren en worden ze dus ook niet warm.

Ik zou graag willen dat de HC01 thermostaat in de huiskamer de thermostaten van de radiatoren (8 stuks) aanstuurt maar dat ik die wel (eventueel in 2 groepen, beneden en boven) apart kan instellen want 6 zijn slaapkamers en die hebben een andere temperatuur dan de woonkamer. De HC02 van de vloerverwarming hoeft niets aan te sturen en alleen aan te springen als zijn temperatuur dat aangeeft en mag in principe los staan van het andere systeem.

Ik krijg dit met geen mogelijkheid voor elkaar. Tado reageert, door de drukte, niet heel snel en het begint koud te worden. Heeft iemand en oplossing voor dit probleem?

Ik heb nog zitten denken om een volledig aparte bridge in te stellen en daar de lage T thermostaat aan te hangen maar weet niet of 2 bridges met aparte accounts werken in 1 huis. Dan zou je 2 volledig losse systemen hebben.

Veel dank voor de input en hulp!

Arjan

Beste Antwoord

  • arjan1970
    arjan1970
    Antwoord ✓

    Beste Hupie,

    Ik heb via de helpdesk van Tado, dat werkte goed trouwens, een 'oplossing' gekregen. Het is misschien niet de ideale oplossing maar in mijn geval werkt het voldoende.

    Zij hebben de 8 radiatoren aan de hoge temperatuur thermostaat gekoppeld en de andere thermostaat helemaal uit mijn account verwijderd. Deze heb ik dan met een andere internet bridge (had ik nog liggen toevallig) op een andere account aangesloten op hetzelfde adres. Dit kan in mijn systeem omdat het 2 aparte circuits zijn in de verwarmingsketel en dat die thermostaat voor de vloerverwarming is en de wisselingen in temperatuur daar heel klein zijn en ik hem dus niet vaak aan pas.

    Nu gaat de ketel aan als de radiatorkranen via de thermostaat van het hoge temperatuur gedeelte warmte vragen en is mijn probleem dus opgelost.

    Misschien dat dit ook voor jou een oplossing is.

    Groet,

    Arjan

Antwoorden

  • Ha Arjan, Hier zelfde probleem. Als je een oplossing hebt hoor ik het graag!

  • Beste Arjan,

    Onze excuses voor de vertraging in antwoord,

    tado° kan prima 2 circuits aansturen in 1 tado° account (met 1 Bridge) het was niet nodig om een tweede account te maken.

    Ik heb uw communicatie met ons doorgenomen en wij hebben nergens aangegeven dat dit opgelost dient te worden door twee aparte tado° accounts te gebruiken. Het lijkt mij eerder dat er een simpele configuratie aanpassing nodig was. Er lijkt hier sprake te zijn van een fout in communicatie vanuit onze klantenservice team, u kwam namelijk zelf met het voorstel om twee verschillende accounts te proberen, met daarbij een verzoek om een van de apparaten te verwijderen. De klantenservice heeft het verzoek van verwijderen dus ingewilligd zonder te beseffen waarom u dit wilde.

    Ik stel voor dat u opnieuw contact met ons opneemt om de 2 circuits weer samen te voegen onder 1 tado° account,

    Met vriendelijke groeten,

    Joey