Temperatuur verschil Knop/Thermostaat

Opties
Goedemorgen.

Ik heb in een slaapkamer van 4,50 x 3m het idee dat de radiator te vroeg af slaat omdat hij denkt dat de ruimte op temperatuur is.

Nu had ik voor het testen de oude Honeywell thermostaat aan de andere zijde van de kamer gezet. Deze gaf 19graden aan terwijl de Tado knop 22graden aangeeft. Waar zou ik vanuit moeten gaan? Neem aan dat de Honeywell ook geeikt is, ooit ..

Zou het in deze ruimte nodig zijn om een losse thermostaat van Tado te hangen om als meetpunt te dienen, of is dat onnodig en kan ik beter de temperatuurmeting van de Tado knop naar beneden aanpassen?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Het probleem met thermostaatknoppen is dat ze vlak naast de verwarming meten. Als de lucht niet goed door de ruimte circuleert kan het vlak bij de knop veel warmer zijn dan elders in de ruimte.

    Een aparte temperatuurvoeler zou dan kunnen helpen. Een lapmiddel is om een afwijking in te stellen op de knop maar dat gaat het nooit echt oplossen want dit verschil is afhankelijk van hoe hard er gestookt moet worden, dus dat moet je gedurende het jaar dan de hele tijd aanpassen.

  • mikevr
    Opties
    Ah precies. Dus het beste is gewoon in grotere slaapkamers zo'n extra Kamerthermostaat hangen? Gaat in ons geval om 2 slaapkamers dan.