Punt of komma in temperatuur bij gebruik IFTTT service?

Opties

Ik gebruik IFTTT om een slim stopcontact aan te sturen waar mijn vloerverwarming op aangesloten zit. Wanneer het in mijn woonkamer warm genoeg is wil ik de pomp uitzetten, is het koud dan moet de pomp aan.

Mijn Tado kamerthermostaat staat ingesteld op 18.8 graden dus daar wil ik IFTTT ook op instellen.

De IFTTT interface accepteert zowel een punt als een komma in de temperatuur. Wat moet ik hier gebruiken? Normaal zou ik het zelf gewoon even testen maar dat gaat niet heel snel met de trage temperatuurschommelingen van een vloerverwarming.



Antwoorden

  • Hi Radiator,


    In een ander topic zie je dat je dit al gelukt is. Ik probeer het thuis ook maar bij mij werkt de tado temperatuur niet als een goede trigger, er gebeurd niks. Hoe heb jij dit gefixed?

    Volgens mij accepteert het inmiddels geen komma's meer overigens.

  • Radiator
    Radiator
    december 2020 aangepast
    Opties

    Hey,

    Ik heb in IFTTT 2 applets aangemaakt. Eentje die de pomp aanzet als de temperatuur onder de 19 komt en eentje die de pomp uitzet als de temperatuur boven de 19 komt. De Tado thermostaat zelf heb ik voor de woonkamer ingesteld op 18.8 (op tiende graden kan wel met een thermostaat maar niet met een radiatorknop)

    Veel meer dan mijn screenshot is het eigenlijk niet (al heb ik hem dus nu op 19 graden staan in IFTTT). Verder moet je IFTTT natuurlijk gekoppeld zijn met je TADO ruimte en met het slimme stopcontact. Die laatste moet wifi ontvangst hebben om te werken, dat in geval van de TPlink gemakkelijk te testen door hem vanuit hun eigen app te bedienen. Verder zit er logging bij IFTTT zodat je kunt controleren of hij de actie uitvoert en of hij daarin slaagt.

    Disclaimer:

    Mogelijk punt van aandacht is wel dat deze manier van werken dus niet door iedereen aangeraden wordt, zie dat andere topic. De meest betrouwbare manier is denk ik de aanstuurbare klep icm tado accessoire speciaal voor dat doel. Alternatief is een tado knop voor de vloerverwarming die je koppelt aan je thermostaat en bij de pomp een temperatuursensor die op basis van de temperatuur van de leiding de pomp schakelt. Wat ik hier doe is eigenlijk een beetje quick en dirty globaal de pomp schakelen. Het is niet zo nauwkeurig qua temperatuur en het is veel foutgevoeliger vanwege wifi en de drie online diensten die samenkomen. Dat gezegd hebbende kost dit maar 15 Euro en minder dan een uur werk. Je hoeft niet te "klussen" (nou ja digitaal dan, maar dat doe ik liever dan in mijn leiding zagen :-)