moduleren of niet?

Hoi,


Vandaag een tado installantie gedaan ter vervanging van een MiGo. Aangesloten via ebus op een Bulex Isotwin Condens.

De migo was modulerend, maar hoe kan ik checken of de tado nu ook effectief moduleert of niet?

Las wat dingen over VR modules van Vaillant die enkel maar aan/uit zouden werken, een aangezien Bulex en Vaillant in dezelfde familie zitten wou ik dat toch over weten...

Puur op de grijstinten in de schema's en de icoontjes (die warmte balkjes dus) of kan ik dat elders nog bekijken ook?

Bijkomende vraag: de MiGo pastte de stookcurve automatisch aan, doet Tado dat ook of moet ik een technieker dit op de ketel laten aanpassen?

Wel al onder de indruk van het gebruiksgemak en de instalatie. Netjes!

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓

    Tado aangesloten op de + en - betekent moduilerend, aangesloten op de COM en NO betekent aan/uit.

Antwoorden

  • Hangt aan de + en - inderdaad.
    Enig idee of Tado ook de stooklijn/curves aanpast of optimaliseerd? Al dan niet adhv buitentemperatuur (via internet, heb geen voeler).

    Bedankt in ieder geval!

    Benny
  • Je kan controleren of je ketel condenseert door na te kijken hoeveel m3 gas je verbruikt op 1 dag en dan even te rekenen:

    1 m³ aardgas bevat 0,7m³ CH4. CH4 + 2O2 --> CO2 + 2 H2O. Dus ontstaat er 1,4m³ waterdamp. Dat is theoretisch 1,12 liter vloeibaar.  Stel 10m3 verbruik dan kan je maximaal 11,2L condensaat hebben. Als 50%condenseert (% hangt dus van je CV-retourtemperatuur af) : ca. 5L

    koppel je condensafvoer af en steek deze in een voldoende grote emmer. Je kan dan afleiden of en hoeveel je condenseert. Pas op wanneer je meer verbruikt dat de emmer niet over loopt!

    succes!