Hoe kan ik mijn Intergas Kompakt HR modulerend aansturen via Tado?

Opties

Ik kom van een situatie, waarin ik mijn bestaande Intergas Kompakt HR 30/36 aanstuurde via een Honneywel vision kamerthermosstaat. dit verliep op aan/uit basis, terwijl mijn cv wel modulerend kon (ik weet ook niet waarom men dat destijds zo heeft ingesteld).

Ik heb nu problemen met bonkende leidingen en hoop dat dit probleem verholpen kan worden door mn cv modulerend aan te sluiten en zo de druk op de leidingen geleidelijk aan of af te sluiten.

weet iemand hoe ik dit moet doen?

Moet ik de draden uit de muur in de woonkamer anders aansluiten? of moet ik iets doen aan de aansluitingen op mn cv?

graag jullie reactie.

Martin

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Het is zeker de moeite waard om hem modulerend aan te sturen. Alleen je moet niet verwachten dat dit je probleem oplost.

    Ik ken die ketel niet maar meestal moet je dan de draad op een andere plek aansluiten (dit moet ook op de Tado), wellicht moet je in de ketel iets configureren in het menu, en op de Tado moet je dit ook configureren.

    Dat laatste kun je de helpdesk laten doen of je kunt de installateurshandleiding lezen.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Problemen met bonkende leidingen moet je oplossen met een bypass ventiel, niet met modulerende aansturing.

    Die stuurt alleen de hoogte van de vlammetjes aan en niet de snelheid van de pomp.

  • @Rob2 dank voor je reactie.

    Is het dan nog wel verstandig om mn cv modulerend aan te sturen? ik dacht dat deze aansturing ook de pomp in stappen regelde, in plaats van alleen aan of uit.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Ik heb ook een intergas gas. Je pomp regelt idd ook de snelheid. Maar dat hangt af van de weerstand die hij voelt. Heeft niks te maken met hoe hard de ketel wordt aangestuurd.