Geen/beperkte warmtevraag

Ketel: Nefit HR Ecomline Excellent

Tado V3+

Incl 8 slimme radiatorknoppen


Probleem:

Enkele weken geleden hebben wij door de loodgieter de ketel na laten kijken, radiotorknoppen laten vervangen door thermostaatkranen (zodat de tadoknoppen er op kunnen) en de Thermostaat omgewisseld voor de Tado.

Nu valt het mij op dat de ketel het water niet veel warmer krijgt dan 60-70 graden en ondanks een warmte vraag niet direct aanslaat. Normaal hoor je de gasbrander aangaan (zeker bij deze koude temperaturen) maar dat is niet het geval.. Wel zien we dat de radiatoren warmer worden maar het niet voor elkaar krijgen om de temperatuur ook vlot te doen stijgen.. (het duurt soms meer dan een uur om uberhaupt 1 graad de temperatuur te doen stijgen..

Ik heb de Tado ingesteld op D24 (EMS op 3 en 4)..

Iemand enig idee wat het kan zijn?

Antwoorden

  • klein correctie. Is niet via EMS maar UBA-bus... (op 3 en 4)

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Dat klopt. Tado begrensd het cv water op 70 graden. Vraag me niet waarom......
    Liep hier ook tegenaan. Heb toen een mail gestuurd naar tado om dit te verhogen naar 80 graden. Dit werd aangepast na een paar dagen en nu gaat het stukken beter.
    Rendement zal wel enorm achteruit gegaan zijn, maar altijd beter dan lang in de kou blijven zitten.
  • specifiek mailadres of algemeen? want daardoor lijkt het wel alsof mijn installatie bijna nooit aanslaat..

  • B79
    B79 ✭✭✭
    In de app kun je via een chatbot contact opnemen. Kan wel een week duren voordat je reactie krijgt.

    Je kan wel even één boost functie maken zelf. Als je de kabels doorverbind gaat de ketel wel naar 90 graden. Of daar waar die op maximaal is ingesteld.
    Ik had tijdelijk even een schakelaar van een schemerlamp onder de thermostaat gehangen als het me te lang duurde met opwarmen.