Verwarming blijft gaan

Heb net de tado slimme thermostaat geinstalleerd op volgende ketel

Vaillant EcotecPro VCW BE 286/5-3 R2 met de calormatic 350 kamerthermostaat. In deze thermostaat zaten 2 draden, blauwe en bruine. Nu heb ik de blauwe op - aangesloten en de bruine op +. Echter ik kan zien wat de temperatuur is maar wat ik ook doe, mijn ketel reageert niet, hij blijft maar opwarmen. Wat heb ik fout gedaan.


Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    We weten niet wat je fout gedaan hebt want je schrijft niet alles op wat je hebt gedaan. Of als je WEL alles opgeschreven hebt dan is dit wat je fout gedaan hebt: het Tado systeem moet ook nog geconfigureerd worden.

    Dat kun je het handigst met de configuratie wizard doen. Zie de handleiding.

  • Vaneester
    Vaneester
    december 2020 aangepast

    Geachte,

    Mijn stappen zijn

    doos openen, met daarin de foldertjes, bridge geinstalleerd, thermostaat gekoppeld zoals de qr codes het aangeven ik bedoel qr code in play store gedownload en de tado app geinstalleerd en account gemaakt en dan alles gevolgd, uiteindelijk kreeg ik de boodschap dat ik naar pc moest overschakelen voor de volgende link om de thermostaat te bevestigen aan de muur en aan te sluiten .https://my.tado.com/app/nl/main/home/installation/RU1973947136

    Mijn oude thermostaat had maar 2 draden, blauwe en bruine, - en + dacht ik, deze heb ik dan ook op - en + aangesloten.

    Alles gedaan wat er in de link stond, en het resultaat is dat ik nu zowel op thermostaat als op app temp kan aanpassen en dit is zichtbaar op het andere systeem maar mijn ketel blijft gewoon draaien, mijn temperatuur blijft oplopen in huis.

    Onderstaande foto is het enige van handleiding dat ik heb, dus als u nog een andere handleiding heeft dan hoor ik het graag.


  • Exact hetzelfde gebeurde hier vandaag Andere ketel en draadloos maar de ketel bleef maar stoken tot ik hem uit heb gezet Alles lijkt goed geïnstalleerd en de app geeft ook aan dat alles contact maakt maar hoe laag ik de temperatuur ook zet, er gebeurt niks Raar fenomeen Uiteindelijk de oude thermostaat maar weer aangesloten en later nog eens proberen
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dus je bent naar tado.com/start gegaan op je computer en je hebt alle stappen precies gevolgd? Dwz alle vragen naar waarheid beantwoord en niet eerst even alles doorgeskipt om de kijken wat er allemaal zoal gevraagd wordt?

    Wat veel mensen zich niet realiseren is dat die vragen bedoeld zijn om te bepalen of je een AAN/UIT of BUS systeem hebt (meestal OpenTherm) en dat het correct bantwoorden daarom CRUCIAAL is. Zet je een AAN/UIT systeem op de BUS aansluitingen dan zal het zeker niet werken en kun je in theorie de thermostaat opblazen. Zet je een BUS systeem op de AAN/UIT aansluitingen dan kun je in theorie de ketel opblazen. En in beide gevallen zal het zeker niet goed werken.

  • heb eerst de app op mijn telefoon gezet en alle stappen hiervan uitgevoerd zoals gevraagd, dit ging over de bridge en de pair. daarna kreeg ik die melding om over te schakelen naar pc. Dit heb ik gedaan en dit ging enkel over draden aansluiten en aan de muur hangen, verder niks. Dus meer uitleg heb ik niet gekregen en moeten invullen, wat op zich al raar is, pas als ik in de app zelf ben beginnen kijken zag ik dat ik ergens de ketel kon invullen maar dat is verder nergens gevraagd door de installatie

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    In "dit ging enkel over aan de muur hangen en aansluiten" vraagt ie toch wat voor type ketel en wat voor type thermostaat je precies hebt, en in bepaalde gevallen waar de draden nu zijn aangesloten ?

    Daarmee geef je hem de juiste info om de boel te configureren. Het is wel mogelijk daar naar terug te gaan door op je PC naar Instellingen, Kamers&Apparaten, Slimme Thermostaat, Installatie instructies te gaan.

    Daar kun je het overnieuw doen.

    En als het dan nog niet werkt dan heb je de keus tussen de helpdesk vragen (dat gaat een paar dagen duren) of de handleiding voor installateurs downloaden.