Handmatige instelling per halve graad op thermostaat

Graag zou ik de temperatuur op de thermostaat handmatig per halve graad kunnen instellen. Uiteraard kan dit al via de app, maar vaak is het net even handiger om op de thermostaat zelf de temperatuur iets hoger of lager te zetten. Een hele graad is dan vaak te veel voor mij.
151
151 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

«1

Reacties

  • Dit is wat ik ook zou willen. Soms handiger dan via de app.
  • sloestraatboven
    oktober 2019 aangepast

    ...........+1...........

  • +1

    en het zou handig zijn als je zelf op de app kunt instellen hoe groot de stapjes zijn op de thermostaat.

    Bijvoorbeeld tussen 0.1 en 2.0 graden

  • Kan het nu al via de app?
    Hoe kan dat dan?
  • Ik zou hetzelfde graag zien voor in de app en dan ook voor al mijn kamers. Momenteel kan ik alleen per graad verstellen in de kamers waar alleen de knoppen geinstalleerd zijn en per 0,1 graad in de kamer waar de thermostaat hangt.

    Zou fijn zijn als dat allebei met stappen van 0,5 gaat.

  • Klopt, zou ook graag in de app per 0,5 of per 0,1 kunnen instellen. De kamer met de thermostaat kan per 0,1 maar is in de app heel moeilijk in te stellen. Je bent heel snel een paar tiende verder.
  • ook liefst met een halve graad, indien de server uit ligt zoals gisteren kun je toch maar alleen een aanpassing doen via de thermostaat want de app ligt er dan uit.

  • JeroenSch
    JeroenSch
    april 2020 aangepast

    +1

    Een halve graad meer of minder kan veel doen voor het comfort, en aanpassen met een halve graad kan met vrijwel iedere andere thermostaat.

    Ook zeer wenselijk om als fallback te hebben bij verbindingsproblemen.

  • Heb nu een drietal radiatorknoppen geplaatst en ik moet stellen dat ik deze alleen per volledige graad kan afstellen, ervaar dit gebrek nog meer dan voorheen bij enkel gebruik van de kamerthermostaat.
  • Thermostatische kranen zouden moeten worden kunnen ingesteld zoals de thermostaat

  • Deze klacht zie ik overal, wie wett of Tado iets gaat doen?
  • Deze tekortkoming is echt een reden om de Tado te retourneren. Jammer zoiets simpels.

  • Genoeg reden om geen Tado te kopen. Ik hou het bestaande systeem.

  • Voor mij is dit echter geen afknapper hoor, maar alles die we erbij kunnen krijgen, is aardig meegenomen...

  • Goed dat ik dit nu lees. Ik stond op het punt om flink te investeren in Tado's voor de meeste van mijn radiatoren. Maar thermostaten die alleen in hele graden instelbaar zijn, dat is toch wel een beetje 20e eeuws.

  • @ReinierDH nog even voor de zekerheid: via de app en in de slimme schema’s kun je temperatuur wèl per halve graad (zelfs per tiende graad) instellen.
    De genoemde beperking geldt alleen voor het aanpassen van de temperatuur middels handmatige bediening op de thermostaat of radiatorknop zelf.
  • Ik dacht in de app dat je de knoppen per halve graad kan instellen en de thermostaat per tiende

  • Ik mis het ook wel die halve grades op knoppen en thermostaat. Ook in de App, alleen de thermostaat kan dan een halve grade omhoog of omlaag. De slimme kranen daar in tegen niet
  • Dit gaat jaren duren op dit tempo. Ze hebben afgelopen jaren toch behoorlijk wat winst behaald, maar geen geld voor een programmeur?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik denk dat er helemaal geen programmeur is en dat al het programmeerwerk nog steeds gedaan wordt door de mede-oprichter die er ooit mee begonnen is en die nu in de directie zit, en andere dingen aan zijn hoofd heeft.

    Zo nu en dan gaat ie nog lekker een vrijdagmiddag knutselen zoals ie vroeger zo leuk vond. Het overdragen naar een team van programmeurs gaat hem te zeer aan het hart.

  • Waardevolle toevoeging inderdaad.

  • Ik zou echt ook heel graag op halve graden kunnen instellen op de thermostaat!!!
  • Heel graag, voegt echt iets toe!
  • Deze wens staat er al vrij lang op zie ik en helaas nog steeds niet mogelijk? 😢
  • Ja, dit wil ik ook!

    Dus +1 voor mij.

  • Wanneer komt de oplossing van dit probleem?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    "Wanneer komt de oplossing van dit probleem?"

    Ik zou me eerst afvragen OF er wel een oplossing komt, en mocht dat het geval zijn dan kunnen we altijd nog gaan vragen wanneer.

  • Poeh he hoezo kan dit eigenlijk niet? Ik dacht met Tado vernieuwing en verbetering te kopen maar geen achteruitgang. Per graad afstellen op de fysieke thermostaat is echt veel te grof. Dit helpt energieverspilling in de hand omdat je het niet te koud wil hebben dus graag een half graadje hoger wil gaan. Maar alleen een hele graad is mogelijk tenzij je naar je telefoon grijpt voor de app. Ongelooflijk
  • Als ik de thermostaat nu op 19,5 heb staan dan wordt dat afgerond naar 20 op de fysieke thermostaat. Daarop kan ik dus alleen 21 kiezen om het warmer te krijgen. Dat is zelfs 1,5 graad warmer! Absurd.