Slimme thermostaat stuurt ketel niet aan

Opties

Wij hebben een slimme thermostaat, 8 knoppen en een internetbridge.

Nou werkt alles alleen maar als ik de oude thermostaat ertussen laat zitten. Wanneer ik de slimme thermostaat bedraad aansluit, dan wordt de ketel niet aangestuurd.

We hebben een Nefit Ecomline HR Excellent uit 2003.

Ik heb de ketel in mijn app toegevoegd, maar er verschijnt geen handleiding voor het aansluiten van de thermostaat.

Ik wacht helaas al heel lang op antwoord van Tado zelf, dus wellicht is er hier iemand die kan helpen??

Bedankt alvast!

Beste Antwoord

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties
    Om te beginnen is de helpdesk de laatste weken een helldesk geworden. Die hebben het veel te druk. En er komt weinig progressie uit.
    Je thermostaat staat standaard ingesteld op de relais schakeling. In de instellingen via het installateur menu moet je dit aanpassen naar e-bus systeem. Open therm werkt bij jou niet omdat nefit dit niet ondersteund.
    Je kan al die vragen bij de helpdesk neer leggen maar ik verwacht dat je pas na de kerst antwoord krijgt.
    Wat je voor nu tijdelijk ook even kan doen is je thermostaat op comm/no aansluiten. Dan heb je in ieder geval warmte met de functies van je losse knoppen. Het is even behelpen

Antwoorden

  • Fl00r
    Opties
    Dank voor je snelle antwoord! De helpdesk stelt op dit moment inderdaad niet zo veel voor...

    Ik had op internet een handleiding voor installateurs gevonden en de Ebus stand ingevuld via het installatie menu, maar helaas doet hij het dan nog niet.

    Als ik hem op comn/no aansluit, is dat dan anders dan de huidige situatie met de oude thermostaat ertussen? Want hij doet het nu wel, alleen vraagt hij de ketel nu vrijwel constant om warmte.
  • EvA
    Opties
    Had hetzelfde probleem met Nefit ecomline 1997 met oude UBA en V3+ nieuwste generatie. Handmatig instellen aan de hand van de technische handleiding installateur is te downloaden ergens op Tado site. Thermostaat instellingen D24 ingesteld? sinds kort is er een Tado aangepaste software update 74.3 die ik nu heb. Die installeren en dan is het opgelost. Tado helpdesk zou dit moeten weten. Bij mij heeft Tado Duitsland hier uitstekend mee geholpen en werkt alles met de nieuwe software gewoon goed.
  • Fl00r
    Opties

    Dank Eva! Lijkt me goed om eerst de software update te installeren! Gaat dat via de app?

    Ik zag dat er nu ineens wel in de app een handleiding staat, waarbij ik mijn huidige thermostaat kan invullen. Dat was eerst niet zo, misschien heeft de helpdesk dat gedaan.

    Ik heb juist erg veel problemen met het bereiken van de helpdesk. Ze antwoorden gewoon niet :(