Kamer wordt niet warm wanneer kamer thermostaat niet opwarmt

Hallo

Situatie benedenverdieping: 1 slimme TADO thermostaat + 4 radtiatoren met TADO radiatorknop. Deze zijn allemaal onder gebracht onder "beneden"

Situatie bovenverdieping : 2 radiatoren, 1 op badkamer, 1 op bureau met allebei een TADO radiatorknop.

De bedoeling is dat 's morgens iets voor 7 uur de badkamer vervarmt wordt, zonder dat de benedenverdieping verwarmt wordt.

Maar deze morgen was de badkamer nog koud.

Ik heb nadien de beneden temperatuur verhoogt (waar de thermostaat hangt), waarna ook de radiator op de badkamer omhoogging.

In de app kan ik wel activiteit zien, omdat de temperatuur is gedaald onder de minimale temperatuur.

Beneden zie ik geen activiteit tot wanneer ik zelf de temperatuur "beneden" heb aangepast.


Iemand een idee wat ik verkeerd doe?




Beste Antwoord

  • VinLy
    VinLy
    Antwoord ✓

    Het probleem lijkt opgelost, de badkamer warmt nu reeds 2 dagen correct op!

    (Het enige wat ik heb gedaan is de TADO opnieuw opgestart)

Antwoorden

  • Kijk eens in de instellingen in de app bij kamers en apparaten. Op Badkamer klikken en onderaan kan je een zoneregelaar kiezen. Die moet ingesteld staan op uw thermostaat.
  • Hallo, deze is inderdaad ingesteld op mijn thermostaat

  • Is je ketel aangesloten op de relaisklemmen?

  • Ja, dit zou correct aangesloten moeten zijn.

    Wanneer de verwarming beneden opstaat, kan ik perfect de twee kamers boven opwarmen

  • Ik weet niet of je de configuratie van de thermostaat al nagekeken hebt.

    Ik heb een beraadde thermostaat en die van mij stond op draadloos (T5 ipv R01).

    Via het installateursmenu moet je de juiste configuratie kiezen.

    Extensiekit Handleiding.pdf (tado.com)

    Bij instelling als relais moet die op R01 staan bij een bedraadde thermostaat.

    Hoor je de thermostaat klikken als hij warmte vraagt?

  • De bedrade thermostaat staat op R01, heb dit even nagekeken via installateursmenu.

    Als er warmte wordt gevraagd (beneden) hoor ik dat deze een "klik" geluid maken.

    Wanneer er boven warmte wordt gevraagd weet ik niet of deze een geluid maakt

  • Als ik het zo lees zou alles inderdaad goed moeten aangesloten en geconfigureerd zijn.

    Misschien nog eens even met 2 personen controleren of er wel degelijk een klik hoorbaar is in de thermostaat als je boven warmte vraagt.

    Anders komt het signaal niet door en moet je misschien je bridge ergens anders leggen.