Locatie werkt niet automatisch via Wifi

Het automatisch aan/uit schakelen van de installatie via de locatie (aanwezig/afwezig) werkt niet als het mobiel toestel via Wifi communiceert.

Pas indien we de wifi uit zetten en op 3G/4G over gaan, schakelt de installatie volgens de aanwezigheidsstatus.

Hoe kan dat ??

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Wellicht is er van die Wifi geen locatie bekend.

    Waar het uiteindelijk om gaat is op welke locatie je telefoon denkt te zijn. En of dat binnen of buiten de cirkel is die je ingesteld hebt.

  • het is de app op de telefoon die de locatie bepaalt

    maakt toch niet uit of je via wifi of via 3G met internet bent verbonden ?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Nee dat klopt niet, het is de telefoon die de locatie bepaalt en de app leest die uit en stuurt die naar de server.

    Het maakt wel uit of je via WiFi of 4G bent verbonden als je geen GPS hebt of die staat uit of je bent ergens binnen waar de GPS niet werkt. In die situatie zal de telefoon de locatie van de WiFi gebruiken als die bekend is.

    Dit kan heel erg fout gaan, bijvoorbeeld als je een WiFi router hebt gehad thuis en je hebt die aan een kennis gegeven en daar zit je nu. Dan kan de telefoon denken dat je thuis bent doordat hij die WiFi router herkent en doordat het systeem denkt de weten waar die staat.

    Je kunt een kaartprogramma openen (Google Maps ofzo) en dan kijken waar de telefoon denkt dat ie is en dat vergelijken met je geolocatie woongebied.

  • Ik heb zelf ook een Tado thermostaat en op mijn app heb ik bij Geolocatie 3 mogelijkheden : Auto, Thuis & Afwezig. Deze staat uiteraard op Auto.


    Op de Tado app van mijn moeder (op een ander adres) zijn er slechts 2 mogelijkheden : Thuis & Afwezig.

    Dat kan de reden zijn waarom het niet automatische werkt.

    Van zodra we op dat toestel wifi uit zetten dan schakelt Tado automatisch naar afwezig.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dit is er van afhankelijk of je een abonnement bij Tado hebt genomen of dat je alleen de spullen gekocht hebt en geen abonnement.

  • We hebben beide geen abonnement en bij mij werkt het en bij mijn moeder niet.

    En waarom zou je een slimme thermostaat kopen als dat zelfs niet zou werken zonder abonnement...

    En waarom werkt het op 3G wel en op Wifi niet.

    Weinig logica toch :-)