Badkamer radiator niet inschakelen als ingestelde temperatuur in woonkamer bereikt is

In mijn badkamer heb ik een Tado radiator knop en werkt prima

In de woonkamer wil ik een bedrade Tado thermostaat installeren. Alle radiator knoppen in de woonkamer zijn niet geschikt voor thermostatische knoppen en wil ik zo laten .

Kan ik het zo instellen dat de ketel alleen op de bedrade thermostaat in de woonkamer reageert en dat de badkamer radiatorkraan "mee pendelt" op de water temperatuur.

( m.a.w de badkamer kan de ketel niet inschakelen als de ingestelde temperatuur van de woonkamer bereikt is)

Beste Antwoord

  • Beamerman
    Beamerman
    Antwoord ✓

    Toevallig zat ik met precies dezelfde vraag, ook over de badkamer.

    Je kunt per kamer instellen of hij de ketel zelfstandig mag instellen of dat hij alleen meependelt.

    Toen ik dit antwoord kreeg heb ik dus de thermostaat aangeschaft. Ik had al slimme thermostaten boven en wil vooralsnog niet beneden themostaatkranen installeren.

    Ik overweeg wel om de badkamer zelfstandig de ketel te laten inschakelen. Voor koude ochtenden onder de douche. Ik ben benieuwd hoe het dan in de woonkamer is.

    Eerst maar even de normale situatie goed onder controle krijgen.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ja dat is mogelijk...

  • gaha
    gaha ✭✭✭

    @GertJan1 Je kunt de radiatorknop meenemen in de de configuratie van je huiskamer, en deze schakelt dan gelijk met de radiatoren in de huiskamer.

    Mijn vraag is wel wat is dan nog de toegevoegde waarde van je tado knop op de badkamer?

    dan kun je net zo goed een gewone knop eropzetten en dan gaat deze ook open en dicht als je CV aanslaat. of begrijp ik je opzet verkeer?

  • Ik bedoel het iets anders. De badkamer moet ochtends van 7.00 tot 8.00 en s'avonds tussen 22.00 en 23.00 uur worden opgewarmd, de overige uren niet.

    De woonkamer wil ik alleen op de bedrade kamerthermostaat laten werken bijv van 8.00 uur tot 22.30 uur

    ( ik wil dus eigenlijk niet dat door warmte vraag in de badkamer mijn hele woonkamer nog wordt opgewarmd buiten de verwarmingsuren van de woonkamer)

  • gaha
    gaha ✭✭✭
    Ok, maar dan moet je tado knoppen op de radiator in je woonkamer zetten anders kun je ze niet laten afsluiten.
  • Dank Beamerman

    Ik begin met een kamerthermostaat en dat de tado thermostaatkraan in de badkamer meependelt

    Na het stookseizoen kijk ik wel of ik de radiatoren in de woonkamer kan aanpassen naar thermostatische kranen met een Tado erop.

    (Een aantal radiatoren in mijn woonkamer zijn serie geschakeld en kijk of ik op het aansluitstuk onderaan de radiator een thermostatische kraan in de retourleiding kan plaatsen)

    Dank voor jullie informatie / reacties groet