Slaapkamer vraagt wel warmte maar krijgt deze niet

Hallo, nu heb ik een tijd geleden ook al eens een probleem toen mijn tado systeem niet wilden werken met homekit.
Nu is dit gelukkig opgelost maar zit ik nog wel met een ander probleem.
Mijn systeem bestaat uit twee knoppen en de wand-thermostaat, naar de ketel gaan maar twee draden dus het is aan of uit.
Nu is het zo dat ik een van deze knoppen op de aanvoerleiding van de vloerverwarming van de gehele benedenverdieping heb geplaatst en de ander op de radiator in de slaapkamer. Hiermee hoopte ik de temperatuur in beide ruimtes gelijk te trekken.
Nu is de temperatuur op de beneden verdieping perfect, alleen lijkt er wat mis te gaan als de slaapkamer om warmte vraagt. Het lijkt mij dat zodra de vloerverwarming de goede temperatuur heeft bereikt de knop dicht gaat zodat het hete water naar de radiator in de slaapkamer kan gaan.
Nu gebeurt dat dus niet, ik kan in de app zien dat de radiator kraan volledig openstaat (3 golfjes), maar er geen warmte aanvraag naar de ketel wordt gestuurd, pas als er bij de vloerverwarming weer warmte nodig is slaat de ketel weer aan.
Ik heb dus nu ingesteld dat in de avond de benedenverdieping naar 23 gaat verwarmen zodat de slaapkamer van die warmtevraag kan profiteren.
Maar dit lijkt me niet de bedoeling.
Ik hoor graag of jullie weten wat hier misgaat en hoe dit eventueel opgelost kan worden, ik zie graag jullie reactie tegemoet!
Met vriendelijke groet
Roy Bezuijen

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    "naar de ketel gaan maar twee draden dus het is aan of uit"

    dat klopt niet, er zijn altijd maar 2 draden en of je wel of geen modulatie hebt hangt af van welke aansluitingen je gebruikt en hoe de boel geconfigureerd is.

    "ik kan in de app zien dat de radiator kraan volledig openstaat (3 golfjes), maar er geen warmte aanvraag naar de ketel wordt gestuurd"

    dat moet je configureren. in je lijst van ruimtes de ruimte kiezen waar die kraan zich bevindt en dan bij de instellingen van de zoneregelaar deze op de thermostaat van de beneden verdieping instellen.

  • Hoi Rob,

    Dat van de twee draden heb je misschien wel gelijk in ja, zo heb ik er nooit over nagedacht 🙈.

    En configureren?? Ik snap niet zo goed wat je bedoelt, ik heb beide kranen al in een aparte ruimte gezet (benedenverdieping en slaapkamer) ook heb ik voor de benedenverdieping de thermostaat als meettoestel. Zoneregelaar heb ik niet voorbij zien komen in de app, misschien zie ik wat over het hoofd??
  • Rob bedoelde denk ik deze instelling. Die moet je bij de zone slaapkamer instellen. Als dan de slaapkamer warmtevraag heeft, dan zorgt deze instelling ervoor dat via de kamerthermostaat de ketel aan het werk gaat.

  • Ah duidelijk! Ik kan deze instelling alleen niet vinden, of moet ik deze via de klantenservice aanpassen?
  • Sorry, was inderdaad niet duidelijk; zo beter ?

  • Thanks! Ik weet nu waar ik de instelling kan vinden

    Nu is het probleem dus dat ik deze instelling niet heb, kan dat kloppen?
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    De software is recent aangepast, misschien kun je het nu wel zien?