Vloerverwarming

Opties

Hoi,

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb interesse in een tadoV3 thermostaat pakket met 2 slimme radiatorknoppen.

Beneden heb ik vloerverwarming, dit zijn verschillende groepen maar mogen tegelijkertijd aan staan. Boven heb ik een radiator gekoppeld aan een vloerverwaming in de badkamer (zonder verdeler) en in de slaapkamer een radiator. Kan ik dit pakket kopen en installeren? of moet ik hier apart nog iets voor aanschaffen? In principe zal de vloerverwarming beneden niet vaak uitgaan, enkel met vakanties. De radiatoren boven zullen vaker wisselen (dagelijks) van temperatuur. Ik hoop dat ik het een beetje duidelijk heb kunnen schetsen en dat iemand mij kan helpen met advies.


Alvast bedankt.


Groet,


Lennard

Antwoorden

  • Rob
    Rob | Admin
    Opties

    Beste Lennard,

    Zie ook: https://support.tado.com/hc/nl/articles/360026206772-Hoe-kan-tado-verschillende-kamers-aansturen-bij-een-combinatie-van-vloerverwarming-en-radiatoren-

    Als het prima is dat de vloerverwarming beneden altijd aan is (met uitzondering van vakanties) kan je voor situatie 1 gaan, anders situatie 2.

    tado°.

  • Lenkas
    Opties

    Dankjewel Rob, dus bij optie 1 is het nadeel dat de temperatuur warmer is dan daadwerkelijk staat aangegeven? Daarnaast betekent dit dat als ik via de radiatorknoppen warmte wil dat beneden/vloerverwarming altijd aan moet staan?


    Als ik de het temperatuurverschil wil vermijden, heb ik dan zowel de zoneklep en extensiekit nodig? Of zal de extensiekit voldoende zijn?


    Groet,


    Lennard

  • Jurian
    Opties

    Met alleen een Extensiekit gaat u niets bereiken. Het warme water dat nu naar de vloerverwarming gaat moet op een manier geregeld kunnen worden. Vandaar dat dan een "Zoneklep" essentieel is.

  • Hierop aansluitend. Ik begrijp in deze de voorkeurs situatie. Probleem wat ik thuis hen is het feit dat, als ik al een zonneklep zou plaatsen, ik geen mogelijkheid heb om een kabel van die zonneklep richting mijn slimme thermostaat te leggen. Is het ook mogelijk om ook de zonneklep door middel van een extensie-kit te verbinden?
  • Michael
    Opties

    Hallo Ronald,

    Dat is helaas niet mogelijk. Excuses voor het ongemak.