Radiatorknoppen: horizontaal verticaal

Ik heb meerdere radiatorknoppen van Tado geïnstalleerd en recent nog enkele toegevoegd. Nu zag ik in de instellingen dat ik bij sommige knoppen de optie "horizontaal / verticaal" kan instellen en bij andere (waarschijnlijk de oudere knoppen) niet. Herkent iemand dit? Wat is het nut van deze optie? Werken de niet-instelbare dan alleen maar horizontaal?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dit stelt volgens mij alleen de richting van het display in.

  • Huh. Die instelling heb ik nergens...
  • ik heb het vermoeden dat alleen de nieuw(st)e knoppen deze functie hebben en de oudere typen niet. Ik heb ze allebei maar ontdek verder nergens verschillen.

  • Dag, ik heb dit ook. Enkele knoppen heb ik verticaal, maar daarvan kan ik de oriëntatie niet aanpassen. Recent wat andere knoppen (horizontaal) geïnstalleerd waarbij je dus wel kan kiezen. Komt deze optie ook voor 'oude' knoppen?

    Of moet ik dan de knoppen verwisselen?

  • Douwe
    Douwe ✭✭✭
    Volgens mij is dit alleen bij nieuwe knoppen mogelijk, niet bij oude
  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭
    Ik schat (hoop) dat naast de display richting ook voor de temperatuurmeting een correctie wordt toegepast, immers bij verticale bevestiging is meer warmte die vanaf de leiding omhoog stijgt, waardoor de meting beinvloed wordt.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dat vind ik wel optimistisch... volgens mij is het enige wat Tado aanbiedt het handmatig invoeren van een temperatuur offset (wat uiteraard niet werkt als de buitentemperatuur varieert en daarmee ook hoe hard hij verwarmt), en het kopen van een aparte draadloze temperatuurvoeler die je ergens anders in de kamer ophangt.

  • Tja, dan zou ik ze toch moeten verwisselen. Wat mij nu dan opvalt is dat de nieuwe knoppen geen optie kinderbeveiliging hebben. Wel vreemd dat Tado niet gewoon deze opties op alle knoppen toevoegt. Lijkt mij dat dit niet direct van de hardware in de knop afhankelijk is...

  • nieuwe knoppen hebben wél de optie kinderbeveiliging? gewoon in de app bij instellingen, kamers&apparaten de knop selecteren en in- of uitschakelen.
    voorheen had je separate modellen voor hor en vert montage. Tegenwoordig dus 1 model met configuratiemogelijkheid.
    Geen idee of er ook een tempcorrectie wordt meegenomen, maar ik vermoed van niet want zal slechts micrograden schelen.