Hier ook vaak (meestal dus) geen externe toegang.

Hier ook hetzelfde probleem als VinLy, Rien67 en anderen hieronder, Bridge al op 4 verschillende plaatsen geprobeerd. Andere voeding, andere langere netwerk kabel ook de bridge staat rechtop.

Helpt allemaal geen r**t.

Firmware bridge 60.7

Als ik alle bijdragen hieronder lees lijkt dit een probleem van de laatste tijd te zijn.

Een reactie van Tado zou al leuk zijn.
«1

Reacties

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Die indruk heb ik ook. Waarschijnlijk een slecht serie in de productie. Heb het al meer dan een jaar en (bijna) nooit geen problemen met verbinding.
  • Hier ook hetzelfde probleem... En ik wacht al meer dan een week op een reactie van Tado.

  • Hier ook de zelfde foutmelding.
  • Toevallig onderstaand bericht vandaag ontvangen
    Ja duh.

    Ik heb gevoelsmatig meer het idee dat het aan de server ligt. Heb net weer handmatig verbinding gemaakt met de thermostaat maar in de app nog steeds "geen externe toegang"

    Hallo,

    Bedankt dat u contact met ons hebt opgenomen, en wij verzoeken u ons te verontschuldigen voor de vertraging in onze reactietijd. Door een groot aantal nieuwe installaties worden we geconfronteerd met een groot aantal technische verzoeken die een negatieve invloed hebben op onze antwoordtijd.

    Het spijt ons te horen dat u verbindingsproblemen met uw tado°-apparaten heeft.

    Al uw tado°-apparaten zijn met de Internetbridge verbonden. Om ervoor te zorgen dat uw apparaten met elkaar en met onze servers kunnen communiceren, is het belangrijk dat de Internetbridge een stabiele verbinding heeft.

    De ervaring leert dat het helpt om de Internetbridge iets te bewegen en rechtop te laten staan. Laat daarbij op het volgende:

    Zorg ervoor dat zich geen grote metalen voorwerpen (bijv. koelkasten, televisies of grote zekeringskasten) of andere apparaten die via een radiosignaal communiceren (bijv. draadloze telefoons, radio's, babyfoons, enz.) tussen de tado°-apparaten en de Internetbridge bevinden.
    De Internetbridge mag niet achter de router worden geplaatst. U kunt een langere netwerkkabel gebruiken om de Internetbridge verder van de router te plaatsen.
    Zorg ervoor dat de Internetbridge minstens 3 meter van andere tado°-apparaten verwijderd is.
    De Internetbridge moet zo centraal mogelijk tussen alle tado°-apparaten worden geplaatst. Als de locatie van de router dit niet toelaat, kunt u een powerline adapter gebruiken om de Internetbridge met het internet te verbinden.
    Met vriendelijke groet
  • Hier gaat alles goed en die ligt net achter/naast onze TV

  • Ik heb hem van de refurbished actie, misschien niet zo goed gerefurbished??
  • Mijn issue lijkt opgelost te zijn door de bridge op een totaal andere locatie te zetten.

  • Bij mij is vandaag de bridge op een ander kanaal gezet door Tado, voor nu heb ik nog verbinding. Kreeg onderstaande mail.

    Hallo,

    Bedankt dat je me hebt laten weten dat je het eens bent met de verandering.

    Ik heb het kanaal van de internetbrug veranderd, dus geef het alstublieft wat tijd om opnieuw verbinding te maken en het gedrag te monitoren voor de komende 24 uur.

    Met vriendelijke groet,
    Dajana

    Fingers crossed.
  • Heb alles wat genoemd wordt sinds begin december: alles was operationeel en plotseling heeft de bridge problemen. Alles geprobeerd tot en met factory reset. Tado reageert gewoon maar niet op mijn aangemaakte support ticket. Heb inmiddels mijn oude honeywell teruggezet en tado terug in de doos. Voor mij komt ie niet meer terug. Overweeg Bosch smart Home omdat mijn aansturing dan gewoon bij mij thuis is en niet via centrale mistige servers die mijn data kapen. Adieu Tado
  • Ik was net in een andere melding aan het reageren met de vraag of het iets is wat recent is veranderd. Ik heb zelf pas sinds eind december Tado, dus de connectieproblemen heb ik eigenlijk altijd al gehad. Interessant om te zien dat bij @erik_vw de problemen recent zijn. Misschien dat een firmware update uitkomst kan bieden. Zou mooi zijn. Tot die tijd gaat de klantenservice ook bij mij proberen of een ander kanaal helpt.

  • Na de kanaal verandering had ik in het begin nog problemen, servicedesk zou mijn geval door zetten naar de technische ondersteuning. Ik weet niet of zij nog wat veranderd hebben maar korte tijd na mijn laatste contact heb ik geen problemen meer gehad. Ik hoop dat dit zo blijft.
  • Sinds vandaag geen verbinding... Alles al geprobeerd...

  • Bij mij heeft de klantenservice nu 2 keer een ander kanaal ingesteld, dat heeft niet geholpen. Ik kreeg net een mailtje dat er verder onderzoek gestart wordt. Iemand van jullie enige ervaring wat dat betekent? Ik ben benieuwd, in ieder geval.

  • Schipper

    Heb je de thermostaat zelf al eens opnieuw opgestart?
    Witte knop op thermostaat 20 seconden ingedrukt houden, als je de knop los laat moet er Tado en Hi in het display komen te staan
  • Hi @Ed2000, nee die optie kende ik niet ;-). Maar dat doet toch weinig voor de verbinding met de radiatorknoppen? De internet bridge is de centrale 'manager' van het geheel. Maar, ik zal het eens proberen vanmiddag.

  • Ed2000
    Ed2000
    januari 2021 aangepast
    Heb ondertussen de bridge al een keer of 8 verplaatst, verder weg, korter bij en een andere ruimte geprobeerd ook alle andere adviezen opgevolgd.

    2x van kanaal veranderd door de klantenservice. Het was door de klantenservice doorgezet naar de technische ondersteuning, niets van gehoord of niet in de gaten gehad door veel communicatie met de klantenservice. Klantenservice is slecht bereikbaar maar als je eenmaal in de molen zit heb je snel weer antwoord.

    Vandaag vroegen ze om mijn factuur en adres gegevens, uiteraard op gestuurd maar heb geen idee waarom ze dit willen hebben, ben benieuwd. Hopelijk een omruil van compleet systeem of nieuwe bridge.

    Het systeem op zich staat me aan maar het moet onderhand wel eens fatsoenlijk gaan werken.
  • Hier gaat ze er ook uit..
    Nadat vanacht de ketel weer eens is blijven branden.... ( de ontvanger had geen externe toegang).
    We werden wakker van onze 1 jarige dochter die spontaan wakker werd..... bleek het al 25 graden te zijn op haar kamertje... arm ding
    Ik voel me niet meer veilig bij heel het tado verhaal.....
  • @Ed2000 Ik heb hetzelfde, nu al een week in 'onderzoek' nadat kanaalwijziging niets uithaalde. Vandaag een reminder gestuurd, ben benieuwd. Heb je inmiddels al een idee wat Tado gaat doen?

  • Schippie, nee niets gehoord nog ik zal morgen ook een reminder sturen. Nu heb ik wel vaker verbinding met de bridge, maar op een plaats waar ik hem echt niet wil houden ivm aanzicht. Buiten dat geeft de app wel aan dat ik verbinding heb maar bij wijzigingen van temperatuur in de app komt het signaal vaak helemaal niet aan bij de thermostaat, nu ook weer, 23.00 uur moet die naar 18 graden tis nu 23.40 en is nog hardop aan het verwarmen. Dat is lekker als ik naar bed ga en hem vergeet handmatig uit te zetten.

    Ik geef het nog 1 week, daarna sloop ik hem van de muur af als het dan nog niet perfect werkt.
  • Schippie
    Schippie ✭✭✭
    januari 2021 aangepast
    Hi @Ed2000 dat laatste kan ook zijn omdat tado er voor kiest door te verwarmen na bereiken van de temperatuur. Als het in mijn woonkamer 19 graden is en het schema gaat ook naar 19 graden op een bepaald tijdstip, dan gaat-ie alsnog verwarmen tot ca. 19,5 graden. Aangezien ik vloerverwarming heb, glijdt de temperatuur dan vrolijk door naar 20. Tado begrijpt vloerverwarming duidelijk niet.

    Jammer dat je niet in kan stellen hoe groot je kamer is en hoe deze verwarmt, dat zou het voor tado makkelijker maken om een beter algoritme te bieden.
  • Schippie, dat klopt maar de thermostaat moet dezelfde temperatuur aangeven als de app dit gebeurt niet, ik heb vannacht de temperatuur nog handmatig terug moeten zetten. Maar heb ook al andersom gehad dat ik via de app de verwarming aanzet maar dat de verwarming niet aanslaat omdat het signaal niet aankomt bij de thermostaat.

    Maar goed, een keer een storing kan voorkomen maar dit is gewoon onbetrouwbaar en heel irritant dat ik het constant in de gaten moet houden.
  • Terwijl ik mijn vorige reactie aan het schrijven was heb ik mail gekregen dat alles wordt omgeruild.

    Netjes van Tado, ik hoop dat dit mijn problemen oplost. Kom er op terug.
  • Ik denk niet dat het aan de apparatuur ligt. Bij mij zijn de klachten namelijk relatief nieuw.

    Ik snap niet waarom er geen aparte versterker op de markt komt (en deze dan gratis aan huidige gebruikers sturen).
  • Schippie
    Schippie ✭✭✭
    januari 2021 aangepast

    @Ed2000 Ik kreeg net een mail van tado dat ze 'dit apparaat' (ik neem aan de bridge) gaan omruilen. Ben benieuwd. @micky_nl Ik betwijfel ook of omruilen de oplossing is.

    Aan de andere kant zag ik op het Engelse forum (volgens mij) reacties van mensen die dit pas sinds december hadden. En dat geef jij ook aan, dus misschien wel iets aan de hand met firmware? Maar ja, dan is omruilen weer niet nodig. Misschien firmware in combinatie met bepaalde hardware revisies? Geen idee hoor.

    Anyway, mijn eigen indruk is dat de bridge gewoon onvoldoende krachtig is om een heel huis te bereiken. Kan door een te kleine antenne komen, ten weinig vermogen... geen idee. De enige oplossing is inderdaad een aparte versterker / de mogelijkheid tot een extra bridge toevoegen als repeater. Maar dat schijnt al langer een verzoek te zijn, dus geen idee of tado hier serieus werk van maakt.

  • Had alleen bridge en thermostaat, alles geprobeerd tussen de 2 en maximaal 5 meter, 1x in een andere ruimte. Als die dat al niet haalt??? De mijne was van de refurbished actie. Nu maar afwachten.
  • Na een nieuwe/andere thermostaat en bridge ontvangen te hebben lijken de problemen opgelost te zijn. Ik zag dat de bridge nu firmware 60.8 heeft.
  • Bij mij zijn de problemen ook opgelost @Ed2000 . Blijkbaar had ik een niet goed werkende bridge...

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik zat net te denken: men heeft nu die kinderslot optie beschikbaar gemaakt. Daarvoor zal waarschijnlijk nieuwe firmware op de radiatorknop nodig geweest zijn. Ik weet niet hoe lang geleden men die optie heeft toegevoegd in de firmware voor de knoppen, deze plannen stonden in augustus 2018 al op de "roadmap" dus het kan al lang geleden gebeurd zijn, maar het kan ook zijn dat dit 2 maanden geleden is aangepast en dat men de afgelopen periode die nieuwe firmware overal geinstalleerd heeft, en nu dat "klaar is" de aankondiging doet dat deze feature in de app bijgebouwd is.

    Nou is het versturen van firmware natuurlijk heel wat meer data dan alleen maar het instellen van de temperatuur. Dus het kan best zijn dat knoppen met een marginaal bereik wel goed werkten in normale omstandigheden, maar "offline" gingen tijdens het versturen van nieuwe firmware. Dat zou kunnen verklaren waarom er de laatste tijd veel meer meldingen waren van die problemen dan voorheen.

    Als er nog mensen zijn die tegen deze problemen aanlopen zouden ze eens kunnen kijken of de versienummers van de diverse knoppen verschillend zijn, en of de knoppen die problemen geven wellicht een lager versienummer laten zien (en dus nog geupdate moeten worden).

  • B79
    B79 ✭✭✭
    @Rob2 dat is eigenlijk helemaal geen verkeerde beredenering van jou. Hier heb ik dat in een week tijd regelmatig gehad. Van alles niks geen bericht meer. De afgelopen week weer nergens last van gehad. Net als een heel jaar ervoor.
    Nu zijn alle versie nummers ook weer gelijk.
    Zat ook ergens anders iet te lezen dat de tekst 180 graden gedraaid kan worden. Heb ik nog niet ontdekt. Maar als je alles bij elkaar optelt vraag je wel heel veel van zo’n klein geheugen wat er in zo’n knop zit.
  • Het is weer drama vandaag, knoppen die 3 meter van de bridge zitten zonder enige muren of iets ertussen verliezen verbinding. Ben er echt weer klaar mee