Radiatorkraan in badkamer

Hallo, ik wil wellicht mijn badkamer voorzien van een slimme radiatorknop van Tado°.
Ik heb al een thermostaat van Tado°. Ik zal dan in mijn woonkamer extra slimme knoppen toevoegen.
Nu wil ik in mijn badkamer dat de slimme knop altijd de warmte doorlaat wanneer deze warmte beneden nodig is, en dat deze 's ochtends en 's avonds een bepaalde temperatuur haalt (bijvoorbeeld: om 22u gaat de verwarming beneden uit, maar de badkamer wil ik langer warm houden).
Is dat te regelen met de slimme radiatorknoppen van Tado°?
Alvast bedankt!

Antwoorden

  • Ik heb overal slimme thermostaatkranen, in de badkamer staat die tijdens de dag op 20°, s'nachts op 18°. Als iemand wil douchen zet ik die manueel op 25° en eventueel bijverwarming met een elektrisch toestel.

  • Dank voor jouw antwoord, lode_r.
    Als ik deze communitie een beetje doorspit, lijkt het erop dat de radootorknoppen niet op deze manier ingesteld kunnen worden, maar enkel met temperatuurregeling op basis van tijdschema of volledig als bypass.
  • Hoe stel je een STK in als 'bypass'?

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dat kan niet, dat staat er toch. Dit is een beperking van de software. Je kunt wel de kraan vervangen door een gewone open/dicht knop die je voldoende open laat staan (er bestaan knoppen die op een thermostaatkraanvoet passen dus die hoef je niet te vervangen).

  • lode_r
    lode_r ✭✭
    januari 2021 aangepast

    'Bypass', ik heb nu een test gedaan ; SRT bureau losgekoppeld van zoneregelaar, manueel 25° gezet. HIJ lijkt nu te reageren (niet eigenlijk) zoals een gewone thermostaat kraan. Warmtevraag 8% andere kamers, lage warmte aan de bureau SRT, warmtevraag 100% badkamer, hoge warmte aan de bureau SRT.

    (Dit lijkt mij wel logisch)

    Nadeel, nu ja nadeel, in de app geeft de 'Bureau tegel' nu aan dat deze een 100% warmtevraag heeft.