Help, het blijft koud in huis

Opties

Help, vandaag conform instructies Tado V3 geinstalleerd en alles leek goed te gaan, maar de ingestelde temperatuur wordt niet bereikt. Het lijkt zelfs of de ketel niet reageert.

Wat kan ik doen om het werkend te krijgen?

Antwoorden

  • florisjan
    Opties

    Hierbij een wat uitgebreidere toelichting in de hoop dat iemand mij vandaag kan helpen.

    Dit vandaag gemeld bij Tado-support (maar het is zondag dus...)

    ----------------------------------------------------------

    Goedemorgen,

    Zaterdag 30 januari een Tado V3 geïnstalleerd volgens de online handleiding (overgang van TOON naar V3 gevolgd). Helaas zitten we nog steeds met een niet werkende installatie. 

    Het gaat om een Nefit Economy HR (2004) met een kabel naar de thermostaat in de woonkamer.

    In de ketel is deze kabel aangesloten op contact 1 en 2 en in de tado-thermostaat op de contacten - en +

    Maar de ketel gaat niet branden. Vervolgens in overleg met een installateur de verbinding gewijzigd naar NO en COM zoals beschreven in de handleiding voor installateurs onder punt 4 omdat onze Nefit geen digitaal systeem heeft.

    Helaas bleek deze oplossing ook niet te werken en was het zondagmorgen rond 15 graden in huis.

    Graag verneem ik OP ZO KORT mogelijke termijn of dit probleem oplosbaar is of dat het helemaal niet gaat werken de combinatie Nefit Economy HR en TADO?

    Heeft iemand binnen de community een oplossing of gaat het gewoon niet werken?

    Tijdelijk heb ik nu NO en COM overbrugd zodat de ketel in ieder geval blijft branden op deze koudste dag van het jaar.😪