Nieuwe CV

Opties

Vandaag heb ik mijn oude Remeha 28 eco laten vervangen door een Remeha Tzerra ACE 28C CW4. Alles is soepel verlopen en de nieuwe CV werkt prima.

Is nu ook noodzakelijk dat ik zelf de nieuwe CV ketel instel voor de slimme thermostaat? of is alles nu goed ingesteld en gaat dit bv vanzelf. (beide CV-ketels zijn Open-therm).


mvrgr.

A.C. Siemonsma

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Er gaat niks vanzelf. Maar aangezien dit hetzelfde merk is kan het goed zijn dat er niets veranderd hoeft te worden!

    Check of de ketel goed wordt aangestuurd (ook of de modulatie goed werkt) en of je het warm water kunt bedienen. Als dat allemaal werkt hoef je niks te doen lijkt me.

  • Boeran
    Opties

    Ik ga van een 21 jaar oude Nefit naar een nieuwe Intergas. Aan/uit naar modulerend. Moet ik dan ook niks aanpassen? TaDo opnieuw instellen?

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Nefit heeft een andere communicatie dan intergas. Als je de handleiding voor installateur download kan je deze simpel aanpassen. Intergas werkt prima op open therm.
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Zo'n ketel is standaard ingesteld voor een gemiddeld huis. Bij toepassing van Tado kan het voorkomen dat er een heel kleine hoeveelheid warmte wordt afgegeven als er bijvoorbeeld maar 1 radiator warmte vraagt. Dan kan gebeuren dat de temperatuur van het water doorschiet tot boven de maximaal ingestelde waarde, en dan foutmeldingen geeft.

    Dus aanpassing van enkele ingestelde waarden op de ketel kan dan nodig zijn.

  • Wij krijgen een nieuwe cv. Dit is een Nefit proline. Hoe kan ik deze het beste aansluiten?
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties
    • kijk op de site van de ketelfabrikant wat voor thermostaat ze daar normaalgesproken bij leveren
    • verwijder je thermostaat uit de configuratie
    • gebruik de wizard in de app of https://tado.com/start om deze weer toe te voegen, waarbij je dan die bovengenoemde thermostaat opgeeft als je vorige thermostaat. volg de aanwijzingen.
    • als je in de kamer waar deze gemonteerd is ook Tado kranen hebt zet dan het meettoestel bij die kranen weer terug naar de thermostaat, mocht dat nu anders staan.