Geen firmware update voor Tado V3?

Vraag: mijn 3 jaar oude Tado V3 thermostaat heeft nog steeds firmware versie 54.19 . Doet het verder prima en volgens mij mis ik geen functionaliteit. De Tado V3 is via een Nefit Easy Connect adapter modulerend aangesloten op een Nefit Economie Excellent HRC30 CV-combiketel.

Ik zie nooit een firmware update voor de thermostaat, terwijl de internetbridge (nu firmware 60.8) soms nog wel een update krijgt. Gaat er misschien iets mis met de firmware updates voor de Tado V3 thermostaat? Of zijn er geen updates meer voor de V3 versie?

Beste Antwoord

  • vanWijk
    vanWijk
    Antwoord ✓

    Aanvulling: De Slimme Thermostaat (RU01), dus de oudere V3 Thermostaat, heeft inmiddels firmware 54.20 ontvangen.

    Dus blijkbaar toch ontvangst van updates voor deze versie. Bedankt voor de reacties!

Antwoorden

  • Ik heb dezelfde installatie (V3/Nefit Easy Connect/Ecomline Excellent HR) en heb firmware 76.1 op de thermostaat.

    Zou zeggen dat er iets mis gaat met de firmware updates?

  • Dankjewel bma. Als je inderdaad dezelfde installatie hebt, dus incl slimme thermostaat V3 (niet de V3+), dan lijkt er bij mij iets mis te gaan met updates. De thermostaat werkt verder prima, dus geen dringend probleem. Ik zal dat na de koude periode eens voorleggen bij de Tado-helpdesk.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Men stuurt updates niet blind naar iedereen (tegelijk) toe, en wellicht zal men als alles prima werkt ook niet zomaar updates gaan sturen.

  • Ik vind dat iedereen van de laatste updates moet worden voorzien, een update wordt niet zomaar uitgegeven, dus zal wel een reden hebben en zolang ze geen changelog meer posten, dan vind ik dat ze de updates gewoon automatisch moeten pushen als er een update beschikbaar is

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik niet. Stel er is zo'n update die specifiek voor 1 merk ketel is, en ze weten dat je dat merk niet hebt (vanwege je opgave bij installatie en/of je instellingen in de thermostaat), waarom zouden ze dan jouw firmware moeten updaten?

    Er is altijd een risico dat dit mis gaat en je in de problemen komt, terwijl het voor die tijd goed werkt.

    Wat er wel zou moeten zijn is een knopje ergens waarmee je op eigen risico een update kunt aanvragen, en een changelog van de versies. Maar Tado is niet zo van mogelijkheden bij de klant leggen en informeren.

  • Toch voor de zekerheid nog maar even nagevraagd bij de Tado helpdesk wat de laatste firmware is voor de Tado V3 Thermostaat. Dit was het ontvangen antwoord vandaag:

    "Voor de Slimme Thermostaat (RU01) is de laatste update 54.19"

    "Uw thermostaat is up to date (54.19 is de laatste update voor dat apparaat). Elk type apparaat en elke versie van een apparaat heeft zijn eigen set van numerieke markeringen, wat betekent dat niet alle apparaten dezelfde firmware set zullen hebben, en daarmee ook hetzelfde firmware nummer."

    @bma Blijkbaar hebben wij toch niet helemaal dezelfde versie van de Slimme thermostaat!

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Thermostaat V3 is niet hetzelfde als V3+

    V3 is een wat oudere versie. die 76.1 versie staat op de V3+