[Released] Kinderbeveiliging (Kinderslot)

Bennie_Rijk
Bennie_Rijk ✭✭✭

tado EDIT 16.02.2021: Kinderbeveiliging is zojuist vrijgegeven. U kunt hier meer over kinderbeveiliging lezen:
https://support.tado.com/nl/articles/4849684-wat-is-kinderbeveiliging

Originele post:

Hallo,

Die kleine van mij frummelt telkens aan die mooie tado° knoppen. Is het niet idee om een kinderslot te ontwikkelen, zodat ik daadwerkelijk wat energie kan besparen in huis?

Groet,

Bennie

«1

Reacties

  • Michael
    Michael | Moderator
    september 2019 aangepast

    Hallo Bennie,

    Ook deze functie staat op onze roadmap. Wanneer dit uitkomt is niet bekend.

    Ik kan aanraden om een timer in te stellen en deze op 1 minuut te zetten. Zodoende zal na één minuut automatisch weer het Slimme Schema worden overgenomen.

    Groet,

    Michael

  • Mijn dochter is ook gefascineerd door de knoppen, het liefst van al draait ze er aan.

    Heb de timer ook aangepast, maar het zou toch handig zijn met een kinderslot.

  • Ook hier staan de knoppen nogal eens op 25 graden door kleine kinderhandjes. Als oplossing tot nog toe maar celofaantape toegepast....dan maar alleen via de app regelen.....Ik snap die suggestie betreffende een timer-instelling niet helemaal, want draaien aan de knop activeert toch standaard een override totdat de gebruiker deze opheft?
  • Deze feature staat al wel heel lang op de roadmap (ook ik wacht hier al heel lang op). Dit baart me zorgen over de toekomstplannen van Tado.

    Misschien is een status update vanuit Tado wel handig?
  • Ik zie ook graag een kinderslot verschijnen.
  • Kinderslot zou ook hier thuis wel een welkome verbetering zijn. Echter is de workaround om de Timer functie te gebruiken ook erg handig. Zo blijft de manueel ingestelde temp maar zo lang actief als de timer is ingesteld. Goede tip Tado!
  • LeoHaps
    LeoHaps
    december 2019 aangepast

    Ik mis ook een kinderslot en die timer oplossing waar over gesproken wordt kan ik niet vinden. Is dit misschien een oude functie??

    @Michael Kun jij uitleggen hoe die timer functie werkt en waar we hem kunnen vinden? En al nieuws wanneer de kinderslot functie in de app komt?

  • op verzoek heeft tado bij mij de handbediening uitgeschakeld in de kinderkamers. bediening is nu alleen via de app en google assistant mogelijk. dit werkt voor mij prima

  • Ook voor onze Airbnb een noodzakelijke functie, in de winterperiode zetten onze gasten de knoppen standaard op 5 terwijl ze vaak de ganse dag weg zijn en zo zakt onze nettowinst tot onder het vriespunt.

    Omdat we niet weten wanneer gasten het verblijf verlaten en weer thuiskomen, overwegen we om infraroodpanelen met bewegingssensor en timer als bijverwarming te plaatsen maar dat is een fikse extra investering.

    Kinderslotje dus.

  • +1!
    Zeker een mooie toevoeging!
  • Yes please! Onze kleinste kan er ook maar niet afblijven :)

  • Jajaja! Een kinderslot!
    Lijkt me geen overbodige maar zeker ook geen moeilijke functie om per radiator knop een schakelaartje te maken in de instellingen waarmee handmatige bediening in/uit te schakelen is?
  • Vraag is alleen : leest tado dit ook?
    Via de helpdesk kan van alles op afstand geconfigureerd worden dat niet vi de app kan... waarom??
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Tado leest dit ongetwijfeld, maar de ervaring leert dat ze er niets mee doen.

    Je moet je bij Tado niet een levendig ontwikkelteam voorstellen wat alle voorstellen leest en enthousiast oppakt, zoals je dat bij sommige andere high-tech fabrikanten ziet.

    Het is meer een productiebedrijfje wat ooit een product gemaakt heeft en dat nu alleen maar verkoopt en er support op levert in de vorm van een helpdesk. Er komt ongeveer 1 keer per jaar een firmware update uit maar het is al 1.5 jaar geleden dat we voor het laatst iets zagen veranderen in de gebruikersmogelijkheden. En dat was dat er een tegel was toegevoegd waarmee je een verwamingsmonteur kunt bestellen. JOEPIE daar zat men op te wachten (not!).

    Vroeger was er op de website een lijst van dingen die men in de toekomst wilde gaan toevoegen, waarop dan zaken als wat in dit onderwerp behandeld werd neergezet werden. Maar die lijst is van de site gehaald nadat er al heel lang geen enkel item van de lijst meer was gerealiseerd.

  • Heel graag. Mijn kleine is lerende, maar blijft gefascineerd door lampjes en knoppen.
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Misschien ligt het iets ingewikkelder dan dat ik mij het voorstel, maar in feite moet er in de firmware er een extra functie bijkomen.

    En dan in de (web)app een mogelijkheid om per gedetecteerde kraan kinderslot aan/uit te zetten.

    Maar zeker een functie dat ik heel graag zie verschijnen, want zit zelf hier met twee kinders en bezig met alle kranen te veranderen naar Tado kranen.

    Vorige inwoner had zijn oude kranen manueel vastgezet zodat de kinders ze niet konden verzetten, met als gevolg dat alle pinnetjes vastzaten erin...

  • hey, graag een kinderslot :)

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Hopelijk komt het er ooit van!

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Niet alleen handig voor kinderen.....
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Stond ooit in de to-do list van Tado

  • Matthijs_de_Jong
    september 2020 aangepast
    Kom tado laat eens weten wat de status is van dit issue.
  • Ze hebben hier al een soort antwoord opgegeven met wat als je internetverbinding wegvalt en je niet meer aan de knop kan om die aan te passen door dit kinderslot.

    Ik had dan als mogelijkheid gepost om bv een failsafe in te bouwen in de knop zoals je dit hebt op een electrisch fornuis, daar moet je de knop effen ingedrukt houden om kinderslot te (de)activeren

  • Florian
    Florian ✭✭✭

    Goed punt @Dragunov, als je niet meer kunt bedienen bij internet uitval is dat niet zo handig. Een failsafe is dan het mooiste.

    Een voor Tado misschien commercieel interessant alternatief is om het kinderslot op radiatorknoppen mogelijk te maken als er in dezelfde kamer ook al een thermostaat of de nieuwe losse draadloze temperatuur sensor aanwezig is. Die blijft namelijk ook werken tijdens een storing waardoor er geen (misschien ingewikkelde) failsafe functionaliteit nodig is.

  • Of een mogelijkheid dat die naar een configuratie overschakelt als internet wegvalt

  • Met kleine kinderen in huis is het geen doen om constant de temperatuur te checken. Ze draaien graag aan de knoppen en voor je het weet is het 25 graden of s nachts ijskoud..
    Verbaast me eigenlijk dat het er nog niet in zit.. Las een en ander over issues met mogelijke internetproblemen en het niet meer in kunnen stellen van de temperatuur. Maar hoe vaak komt dat voor en hoelang zal dat duren? Kortom; dat risico neem ik graag. Kom maar door met deze functie ;)
  • Er zit ook een reset knop op de radiator dus als je onverhoopt geen verbinding kan maken kan je hem altijd nog resetten
  • Da zou inderdaad de oplossing zijn en ik denk niet dat kleine kinderen de knop zullen afdraaien er dan met een balpen of zo erin zullen prutsen om dat knopje in te drukken

  • Al mogelijk om te zeggen hoe het werkt?
  • Jurian
    Jurian | Admin
    februari 2021 aangepast

    @Dragunov

    Wanneer Kinderbeveiliging geactiveerd is, zal tado° iedere handmatige verandering aan uw Slimme Radiatorknop negeren. Dus zelfs als uw kinderen de verleiding niet kunnen weerstaan, zal u apparaat volgens het schema blijven functioneren.




    Het zou nu beschikbaar moeten zijn in uw app (of my.tado.com)


    P.S. Wanneer u deze feature niet in de app ziet staan, zorg er dan voor dat uw Slimme Radiatorknoppen online zijn met een goede batterijstatus voor automatische updates.

  • Ik zie feature staan.

    Mooie toevoeging!!!

    Bedankt!