Problemen met de verbinding.

Eljero
Eljero
februari 2021 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen
Hallo, het tado system heeft willekeurig ‘geen verbinding’. De bridge heb ik wel op 10 verschillende plekken geplaatst maar willekeurig steeds geen verbinding, ook op de draadloze ontvanger. Ik zag in het forum dat Ed2000 dezelfde problemen heeft. De bridge heeft firmware stand 60.8. Ik heb 10 slimme radiator knoppen dus veel geld uitgegeven en verwacht een oplossing, help!!

Beste Antwoord

  • Ed2000
    Ed2000
    Antwoord ✓
    Ik heb een nieuwe/andere thermostaat en bridge ontvangen, geen problemen meer gehad.

Antwoorden

  • Ik verlies iedere dag wel verbinding en heb de hoop opgegeven....het is een systeem wat nooit in productie had mogen gaan.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Het werkt hier al 2 jaar goed maar ik zie recent die klachten en het is me nog niet helemaal duidelijk of dit komt door een fout in een recente productie batch, een recente firmware update, of door dat er op de gebruikte frekwentie op bepaalde plaatsen sterke signalen van andere systemen zijn verschenen die zorgen dat de Tado spullen niet meer werken.

  • ik heb wel elke dag een keer dat app/web-portal geen verbinding heeft. Dat vind ik persoonlijk niet interessant, maar ik zie ook in de grafieken dat de thermostaten en radiatorknoppen regelmatig geen verbinding hebben (onderbroken/missende grafiek).


    Ik vraag me af hoe de verbinding precies in elkaar zit. Dat het web-portal geen verbinding heeft kan natuurlijk aan de cloud-service lieggen, maar dat de sensoren in huis de verbinding kwijt raken... Waarmee eigenlijk precies? De sensoren zijn direct aan de internetbridge gekoppelt, neem ik aan?

  • Ed2000 , bedankt voor je reactie, ik denk dat ik hier ook op ga inzetten!

  • Beste Ed2000, ik heb een ticket aangemaakt op de tado site tot op dit moment geen reactie, hoe heb jij contact gekregen met de tado organisatie?
  • Ik heb ook een nieuwe bridge gekregen, sinds een week geen verbindingsproblemen meer. Lijkt te helpen dus. @Eljero: inderdaad een ticket aanmaken en dan ca. een week geduld hebben. Ze hebben het vrij druk, denk ik.

  • ook ticket aangemaakt nu - elke dag verbroken verbinding vind ik niet OK

  • Hebben jullie toevallig ook Z-wave producten thuis? Ik heb gemerkt dat die enorm Tado aan het verstoren zijn (werken op dezelfde frequentie). Hier ook veel uitval zodra de smartplug van Fibaro, die op 2m van de Tado bridge zit, zijn stroomverbruik gaat doorgeven. Letterlijk alles verliest verbinding. Ook Tado knoppen die op 3m zijn.

    Hier dus het e.e.a. aan het aanpassen mbt z-wave. Hopelijk bied dat een oplossing.

  • Schippie, bedankt voor je reactie dan wacht nog even af op een reactie,...geduld is een schone zaak !

  • Inmiddels heeft tado servicedesk contact met me opgenomen en na uitleg hebben ze het kanaal omgezet. Dit moet ik even een paar dagen aanzien anders weer mailen. Correcte reactie en laten we even kijken hoe dit uitpakt.
  • Bij mij werkte het aanpassen van de kanalen voor geen meter. Ik heb bijna 2 weken geleden een nieuwe bridge toegestuurd gekregen. Sinds ik die in gebruik heb genomen, heb ik geen enkel probleem meer met externe toegang. Ik had dus blijkbaar echt een miskleun-bridge met slechte antenne of zoiets... Misschien dat het bij jou ook helpt @Eljero ?

  • Nieuwe bridge gekregen na twee weken lang verschillende kanalen proberen door Tado. Probleem opgelost blijkbaar een productie fout!
  • Hier ook veel problemen (gehad). Ticket aangemaakt met Tado, inmiddels al 3 dagen een nieuwe bridge en het lijkt erop dat de problemen zijn opgelost. 🤩

  • Dag Allemaal,

    Ik heb nu 2 mnd Tado. Nu voor het eerste één STK (slime thermosthaat knop) met onderbrekingen in de verbinding. de drie andere geen probleem. Enig idee wat dat zou kunnen zijn? Lijkt met niet de bridge, dan zouden ze allemaal onderbrekingen moeten hebben. Batterijen van de STK nu misschien al leeg???

    Groet,

    René

  • Of de batterijen leeg zijn zie je in de app. Je krijgt ook een bericht van Tado voor ze leeg zijn. Een abo is dan wel nodig denk ik.
  • Waar kan ik een ticket aanmaken?

    Het is echt totale drama wat verbindingen betreft. Soms geeft de app aan dat er verbinding is maar reageren doen devices niet.

    De bridge meermaals verplaatst en dan gaat het 1 tot 2 dagen goed. Het is al 2 jaar lang niet bruikbaar.

    Er lijkt ook geen logica in te zitten welke devices wel of niet de verbinding verliezen. Maar het is vervelend dat je een weekend lang stookt als er niemand aanwezig is... want wel ingesteld maar er gebeurd niks.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Tickets kun je hier niet aanmaken, dan moet je bij de servicedesk zijn (alleen via chat).