Tado en verwarming ombouw

Hoi !
Wij willen binnenkort de tado gaan installeren in ons nieuwe huis, de keuken en woonkamer zijn daarvoor onze belangrijkste zones en zijn de reden waar voor we voor tado hebben gekozen. Nu kwamen we er later pas achter dat om een van de verwarmingen een ombouw zit... werkt de tado verwarmingsknop nog zoals “normaal” achter een ombouw ? Of slaat deze af zo dra het binnen de ombouw op temperatuur is ?

Groetjes Noah ?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Als je zo iets hebt op een andere plek dan waar je thermostaat zit moet je in die kamer een losse temperatuurvoeler installeren (is apart te bestellen en ziet er net zo uit als de thermostaat).

    Die meet de temperatuur in de ruimte, en de meter in de kraan wordt dan genegeerd.

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Als die radiator met ombouw in dezelfde ruimte zit als de slimme thermostaat zou je het volgens mij anders kunnen doen. Dan stel je de betreffende knop in als volger van de thermostaat.

  • Hallo Herrera,
    Waar kun je dat instellen ik ben het nog niet tegen gekomen.
    Wel dat je per aangemaakt kamer kunt aangeven welk apparaat het “meettoestel” moet zijn. Er moeten dan wel minimaal twee Tado apparaten in die kamer gebruikt worden.
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Precies, die oplossing bedoel ik. Een slimme thermostaat plus een of meerdere slimme knop(pen) in dezelfde ruimte. Slimme thermostaat als meettoestel.