TADO V3+ warmwater setpoint instellen met OpenTherm?

Hallo, ik heb de TADO V3+ wireless starterkit met 2 thermostaat kranen besteld en geinstallleerd aangesloten op mijn Remeha ketel met OpenTherm.

Met Opentherm moet het mogelijk zijn warmwater in te stellen. Mijn Remeha Ketel (OpenTherm) i.c.m. De standaard thermostaat Isense kan zelfs een warmwater schema instellen. Ik heb een OpenTherm Gateway na mijn TADO extention kit geinstalleerd en met deze Gateway kan ik de setpoint inderdaad wijzigen.

Ik heb deze mogelijkheid niet gezien op mijn TADO APP. Mijn vraag: Kun je met de TADO (Opentherm) instelling de warmwater temperatuur instellen?

Beste Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Ja, dat kan.
    Via de app kun je voor tapwater de temperatuur en tijden instellen met een schema.
    Ga in de app naar kamers + apparaten, warm water, kies slimme thermostaat.

    Maar ik vraag me waarom je een Open therm gateway nodig hebt. Als de ketel open therm ondersteunt en de thermostaat ook, wat is dan de waarde van een gateway?
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Antwoord ✓

    Ik heb net in de installatiehandleiding van de draadloze ontvanger gekeken. Daar zag ik onderstaande over installatie van warm water.

    Helpt dit?



  • B79
    B79 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Ja. Bij “G” zet je de warmwater functie aan of uit. Duurt wel even voordat dit zichtbaar wordt trouwens.
  • KEES_TADO
    KEES_TADO
    Antwoord ✓

    Hmmm soms moet je niet te snel resultaat willen hebben. Ik had de warm water instelling wel gezien, maar niet dat deze standaard een kruisje heeft. Ik heb nu de warmwater aansturing. En op mijn Gateway zie ik dat het setpoint van de gateway 60 graden weer overrulled is naar 55. Tijd om hier een schema voor in te stellen. Bedankt heren / dames. Groet Kees

Antwoorden

  • Hoi herres bedankt voor het antwoord. Helaas heb ik die optie niet.


    Ik heb een draadloze temperatuursensor (één van de 3 onderdelen van de V3+ starterkit) plus draadloze ontvanger en een internet bridge. Daarnaast heb ik nog 2 thermostaatkranen.

    Is de draadloze thermostaat sensor hetzelfde als een slimme thermostaat, of is dat weer een ander apparaat?


    PS. bij het selecteren van de draadloze temperatuursensor heb ik alleen de optie helpdesk of display laten knipperen.

    De Gateway had ik al om metingen te verrichten en zelf multi zone aan te laten sturen. Dat is nu niet meer nodig. Nu gebruik ik deze om de TADO te analyseren.

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Draadloze slimme thermostaat lijkt me niet hetzelfde als draadloze temperatuursensor.

    misschien ga ik ook eens kijken naar zo’n gateway om beter te weten wat het systeem doet qua temperatuur e.d.

  • Het betreft Tado Starter Kit - Wireless Smart Thermostat V3+ volgens de verpakking bestaande uit een Internet bridge, de wireless Termostat sensor en wireless receiver. Moet ik daar uit concluderen dat ik misleid ben door Coolblue of TADO?


    Anyhow de Gateway is een zelfbouw pakket en kan gekocht worden bij de NoDo shop. De bron is de link naar een project otgw.tclcode.com

    Groet Kees

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Ah, dus toch een slimme thermostaat zou je denken, en niet draadloze temperatuursensor. De draadloze temp. sensor bestaat ook. Die wordt gebruikt om ruimtetemperatuur te meten in situaties waar de slimme knop niet de juiste temperatuur registreert, bijvoorbeeld bij radiatoren met een knop die achter een gordijn zit.

  • Tja de vraag blijft of dezxe config de warm water kan sturen?


    Groet Kees