Nefit Excellent HRC reageert niet op de slimme thermostaat

Ik had op mijn Nefit Excellent HRC 30V CW5 een Nefit EcomLine 30 klokthermostaat hangen. Die was op de ketel op de UBA-bus pin 3 en 4 aangesloten en heeft altijd prima gewerkt. Ben overgegaan op een slimme thermostaat van Tado. Conform de instructies aangesloten (op de + en - pinnen). Helaas: werkt niet. De ketel reageert niet.

Contact proberen te krijgen met Tado-support; kreeg de domme opmerking: "Deze staat reeds al op UBA bus. Indien u nog problemen ervaart, gelieve dan foto's te sturen van de bedrading in de ketel en in de Slimme Thermostaat." Weinig zinvol, omdat de bedrading OK is.

Hoe krijg ik de slimme thermostaat aan de praat? Is het een kwestie van firmware?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Waarschijnlijk zitten de draden verkeerd om ofzo. Met een foto zouden ze dat kunnen vaststellen en er op wijzen.

    Maar puzzel gerust zelf verder!

  • Draden zitten goed. En het maakt overigens volgens de Nefit installatie handleiding ook niet uit (niet polariteitgevoelig staat er).

  • Support van Tado heeft firmware V76.2 erop gezet ipv 76.1. Nu werkt het wel. Jammer dat als je een nieuw device aanschaft, dat die nog niet voorzien is van de laatste firmware en die firmware ook niet te downloaden was.