Koud en Te warm als variabele in kunnen stellen bij Klimaatcomfort

Huye
Huye ✭✭✭

Nu wordt Koud en Te warm bepaald door TADO terwijl dat naar mijn idee toch zeer persoonlijk is.

Het zou daarom beter zijn als dat als variabelen te behandelen en door de gebruiker zelf in te stellen zou zijn.

84
84 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Ben ik het mee eens, of maak bepaalde rollen voor een zone/kamer want als het in een slaapkamer 18 graden is dan zegt Tado dat het echt te koud is en ik ben het daar niet mee eens. 18 graden voor een huiskamer zou ik dan weer wel te koud vinden.
  • Ik wil graag mijn eigen ideale temperatuur instellen ipv de vastgelegde standaard temperatuur in het overzicht. Ik vind bv 20,5 gr ideaal en zou dus in het midden van de stip moeten zitten. Echter met de standaard setting geeft het overzicht telkens aan dat het frisjes is in de kamer... Tado bepaalt voor mij toch niet wat aangenaam is? Beetje vreemd, waar kan ik ik dit zelf aanpassen?
  • Mee eens. Wij vinden 20 graden comfortabel. Alles daarboven is gewoon onaangenaam bv warm. Volgens tada is het altijd te koud in ons huis.
  • Helemaal mee eens met deze suggestie

  • Dit heb ik in 2018 gestuurd naar tado. Helaas geen reactie op gehad.
    Maar ben het dus helemaal met je eens.
  • Helemaal mee eens. Je bespaart nu juist op stookkosten door slimme schema’s te maken .. de ingestelde temperatuur is toch wat jij zelf comfortabel vindt?

    De indicatie van de luchtvochtigheid vind ik wel heel nuttig en correct.

  • Goeie suggestie inderdaad. Ik heb in de slaapkamers een slimme radiatoren op. Klimaatcomfort geeft standaard aan dat je bij 20 graden al onder een warme deken wil kruipen, maar ik wil op m'n slaapkamer de ideale temperatuur op bijvoorbeeld 18 hebben. Je kunt bij het instellen van je ruimten ook niet kiezen wat voor ruimte het is. De temperatuur voor een woonkamer is per definitie anders dan voor een slaapkamer, badkamer of zolder. Zou mooi zijn als daar in de app onderscheid in gemaakt kan worden.
  • Mense die tado aanschaffen worden blijkbaar niet slim genoeg geacht om zelf te bepalen of het warm genoeg is.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ik weet niet of deze waarde wellicht door de helpdesk veranderd kan worden of dat het echt een vaste waarde in de software is, maar de algemene wens is om een "advanced settings" pagina te maken waarop alle configureerbare waardes vermeld staan en die zelf ook te kunnen aanpassen zonder te hoeven wachten op de helpdesk.

  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭
    december 2020 aangepast

    Hier in de slaapkamers staat de verwarming ook op 18 graden, wat voor ons optimaal is, volgens Tado is dit te koud.

    Je kan wel een naam toekennen aan een kamer, maar Tado snapt dan nog niet dat dit een slaapkamer is, voor Tado is dit enkel en alleen EEN KAMER, al noem je die Boterkoek

  • Dit zou inderdaad erg fijn zijn, slaapkamers op 18 graden is prima en zeker niet te koud (eerder te warm nog, volgens sommige onderzoeken zou 16-18 graden ideaal zijn om in te slapen).

  • Klimaatcomfort gekoppeld aan soort ruimte en/of ingestelde temperatuur zou hier veel kunnen toevoegen.

    Comfortabel in een woonkamer of kantoor is heel wat anders dan in een badkamer of een slaapkamer.

  • Geheel eens met de wens om zelf profielen per ruimte te kunnen instellen.
  • Ook mee eens. Koud of warm is best persoonlijk en ik verbaas mij vaak over de temperaturen die koud worden geacht door het Tado systeem.

  • Helemaal mee eens! Wat te warm of te koud is, is voor iedereen verschillend. Het lijkt mij toch een kleine moeite om in de app twee variabelen in te bouwen (en/of eventueel nog intuïtiever te maken in de toekomst). De gegevens zijn nu leuk om te zien, maar verder nietszeggend. Jammer…Kleine moeite voor iets wat veel oplevert voor de gebruikers. Wanneer gaan jullie dit nou eens oppakken?
  • Ik zit momenteel heerlijk comfortabel in t-shirt op de bank. Tado vindt het te koud in de kamer. Dat is dus gewoon echt onzin. En voor een service die voor een lager verbruik zou moeten zorgen, vind ik het raar dat een zo hoge kamertemperatuur gepromoot wordt
  • mee eens vraag me af of ze hier iets mee gaan doen
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    ik verwacht het niet...

  • Kom op Tado in deze tijd en energiecrisis mag je toch zeker wel zelf instellen wat comfortabel is? Ik vind 20 graden in een woonkamer perfect en dan moet ik de verwarming een beetje bijstellen? Er kan goed aangegeven worden wat het advies is maar de parameters moeten individueel bijgesteld kunnen worden anders is deze tool niet nodig.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Je hoeft er toch niet naar te kijken.
    Als het voor jou goed is, is het toch goed.
    Waarom zou je je laten leiden door een app die bepaalt wat goed voor je is.
  • Eens, mijn slaapkamers zijn volgens tado altijd te koud en zou ik graag anders willen instellen.

  • Ik vraag me af of tado @tado_mod uberhaupt wel eens naar vragen van gebruikers kijkt en daar iets mee doet. Mijn inziens zou het niet heel moeilijk moeten zijn om dit te kunnen personaliseren. Ik ben namelijk ook van mening dat de door Tado bepaalde 23 graden veel te warm is..

  • Eens met dit verzoek.

    Graag per ruimte instelbaar door de gebruiker

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    "instelbaar door de gebruiker" dat is tegen de filosofie van Tado.

  • Voor de volle 100% mee eens, 19 graden mag prima het centrum zijn bij ons :)
    Voor de slaapkamer nog wel minder
  • Wij zijn sindskort in het bezit van een Tado systeem en het werkt allemaal prima. We hebben een praktijk aan huis in een los gedeelte van het huis en we kunnen die perfect los van de rest van het woonhuis verwarmen. Er leuk en inzichtelijk om 24/7 de temperatuur en luchtvochtigheidprofielen in huis te kunnen monitoren.

    Maar die klimaatcomfort-tegel is mij wel echt een doorn in het oog. Hoe kun je nou doen alsof je lekker zuinig stookt als je overstapt naar een Tado systeem en daardoor een hoop bespaart, terwijl je tegelijkertijd aangemoedigd wordt om de verwarming alsmaar hoger te zetten? Bij ons is de woonkamer maximaal 18 graden en daar voelen wij ons prima bij. Volgens Tado doe het al goed als je de verwarming 's nachts terugzet op 18 graden..... Hier is dat tussen 0:00 en 7:00 14 graden... Om over de slaapkamers maar niet te spreken: hoe kouder hoe liever eerlijk gezegd. En dan gaat tado doodleuk door met aangeven dat je de verwarming hoger moet zetten omdat het niet comfortabel zou zijn en dat je houtwerk naar de knoppen gaat en weet ik veel wat voor andere onheilsboodschappen ik voorbij heb zien komen? Kom op zeg, dit moet je toch zelf wel in kunnen stellen? Als je dit maar lang genoeg ziet ga je vanzelf geloven dat de verwarming in de woonkamer standaard op een bejaardentemperatuur 23 graden hoort te staan, en dat is gewoon pertinente onzin.

  • Jan_nl
    Jan_nl ✭✭✭

    Instellen van de comforttemp (per kamer) zou inderdaad een goede toevoeging zijn.

    En @udovandongen ik dacht al dat we de enige waren die bv een temp van 10gr op de slaapkamer prima vinden. Als het buiten vriest gaat soms 1 van de 2 ramen dicht. Voor het vocht goed ventileren, nergens last.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ja iedereen is het er mee eens. Maar Tado doet niets.

  • Ook mee eens.

    Zou erg fijn zijn om dat in te kunnen stellen!