[In Beta]Schakelen Thuis/ Afwezig

Comictoys
Comictoys ✭✭✭

Ik wil graag een knop onderaan in het startscherm van de app om te schakelen tussen thuis en afwezig mode ONAFHANKELIJK van of ik thuis ben of niet.

Nu krijg je die knop alleen te zien als je GEEN auto-assist hebt EN je het huis verlaat of juist thuis komt.

Als mogelijk zou ik ook via de (centrale) slimme thermostaat willen kunnen schakelen tussen thuis en afwezig mode.

Ik gebruik geolocatie, maar niet al mijn huisgenoten beschikken over de app/ smartphone en nu moeten ze alle (14) knoppen met de hand veranderen als zij thuis komen en wij (ouders) er niet zijn!

«1

Reacties

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Inderdaad dat zou een nuttige functie zijn ook in de webapp.

    Eigenlijk zou ik verwachten als ik op de knop Thuis klik een scherm te krijgen waar ik permanent tussen wel en niet thuis kan schakelen, of als ik van thuis naar niet-thuis schakel hierbij een (datum en) tijd kan opgeven dat ik weer thuis kom. Standaard kies je alleen een tijd (bijv met een knopje waar je de eindtijd vanuit de huidige tijd per half uur naar voren kunt zetten) en optioneel kun je een datum en tijdstip volledig opgeven, bijvoorbeeld voor een vakantie.

  • Als mogelijk zou ik ook via de (centrale) slimme thermostaat willen kunnen schakelen tussen thuis en afwezig mode.

    Het heeft mij vanaf het begin verbaasd dat deze functie niet op de 'slimme thermostaat' zit. Leuk die app, en gebruik 'm ook. Maar soms is een echte fysieke handeling veel makkelijker. Als ik naar buiten ga loop ik langs de thermostaat. Bijvoorbeeld de knop 2 sec inhouden om afwezigheidsmodus te activeren. Hoe moeilijk is het? Nu moet je je telefoon steeds pakken.

  • Helemaal eens met deze suggestie. Mag wat mij betreft hoog op de prioriteitenlijst. Ook de mogelijkheid via de knop op de thermostaat spreekt mij aan. Doen!
  • Graag!!!!! Tado geeft nu en vorig jaar aan dat ze blij zijn met dit soort suggesties maar inderdaad niets concreets en/of roadmap te zien.
  • Graag! Gewoon tijdelijk je slimme schema kunnen overrulen.

  • Hoe kan een slimme Thermostaat nou geen centrale aan/uit knop hebben? Op de thermostaat of op de app. Deze knop verschijnt nu pas als ik buiten mijn geo gebied kom.

    Nu zit ik vaak op de app te drukken tijdens het auto rijden.. Of moet ik elke keer bij een tankstation of parkeerplaats stil gaan staan om de knop in te drukken? Of de verwarming aan laten staan tot ik een uur later op mijn werk aankom?

  • Zeker toevoegen deze optie!!! Heb het systeem nu paar dagen in gebruik en handmatig kunnen kiezen tussen thuis/afwezig was het eerste wat ik miste.

  • JohanvdV
    JohanvdV
    november 2019 aangepast
    Lijkt mij een goed idee!
  • Moet er zeker komen, zou zeer handig zijn als niet iedereen binnen het gezin een smartphone heeft
  • Ik verbaasde me ten zeerste. Het kan toch niet zijn dat ik een koud huis heb nu ik een slimme thermostaat heb?

    Het wordt me wel bijna verplicht om een abonnement te nemen, of de thuis-huis schakeling niet meer te gebruiken.


    Ik ga deze week voor mezelf overwegen of ik de Tado wel aanhoud. Ik heb ook problemen met de extra radiatorknoppen, deze blijven toch de verwarming centraal aansturen, terwijl ik dit via support uit heb laten zetten.

    Dit had ik niet verwacht, ben wel redelijk teleurgesteld niet eigenlijk.

    Het plezier van het makkelijke uitsluiten is wel een beetje verdwenen.

  • Ik ben het hiermee eens. Ik wil niet onnodig door allerlei apps met geotracking gevolgd worden.

    Voor ons zou het perfect werken, als er een knop in de app zat, waarmee je de aanwezigheid aan en uit kunt zetten. Dat lijkt me ook handig na een langere vakantie, waar het huis meer dan 5 min nodig heeft om op te warmen.

  • Huye
    Huye ✭✭✭

    Goed idee!

    Zou een handige feature zijn!

  • Ik begrijp het niet, in de handleiding van de kamerthermostaat staat dat je via de button door de menu's kan scrollen. Met deze button zou je ook in het slapen, thuis, afwezig optie moeten kunnen komen.

    Het is toch te gek voor woorden dat je niet op de kamerthermostaat een status kan wijzigen.

    Vreemd :/
  • Thuis / afwezig op de kamerthermostaat is een must !

  • Inderdaad het omschakelen naar afwezig zou wel handig zijn op de thermostaatals ik nu op mijn werk ben moet ik kijken of hij al op afwezig staat
  • Graag toevoegen deze functionaliteit. Lijkt me ook prettig als iemand bij Tado reageert hier. De eerste suggestie dateert vanaf mei. Lijkt me lang genoeg om deze knop in de app te bouwen. Is het soms geen goede suggestie? Dan kunnen we dit topic misschien beter sluiten met de mededeling 'gaat niet gebeuren'.

  • Dit lijkt me inderdaad een essentiële functionaliteit.

    Het is me wel gelukt om een IFTTT iPhone wiglet te maken om de tado met een knop weer naar automatisch te zetten op afstand.

  • Komt hier geen reactie van Tado zelf?

  • Ik zie deze functie ook graag snel ingevoerd door tado

  • Ook ik ben een nieuwe gebruiker en mis deze functie, die ik overigens gewoon wel op mijn "analoge" Honywell thermostaat had! 🤨

  • Helemaal mee eens, dit moet er gewoon echt in.

  • De functie om afwezigheid aan en uit te zetten is een groot gebrek van Tado ik zou zelfs kunnen zeggen nalatig , deze functie zou minimaal aanwezig moeten zijn in de app ,

    hoop dat ze dit snel oppakken

  • Dat deze functie ontbreekt is een groot gemis. Ook ik zie de functie graag toegevoegd worden.
  • Deze functie is een “must” ASAP in bouwen svp
  • Ik gebruik “ Safe Guard” van Telenet en alles is geblokkeerd. Ook alle slimme toestellen kunnen niet bediend worden buiten mijn intern netwerk. Teveel aanvallen van buitenuit. Dus aan- en uitknop is dringend nodig. Heb enkel radiator bediend door Tado. De rest zal er niet meer komen.
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    januari 2020 aangepast

    Helemaal mee eens dat deze mogelijkheid er moet zijn.

  • Ik hoop dat Tado eindelijk eens het fatsoen heeft om hierop te reageren. Of lezen ze dit forum helemaal niet.

  • NSURLSession
    februari 2020 aangepast

    Kijk allemaal ook even naar https://community.tado.com/en-gb/discussion/comment/8702/#Comment_8702 (en doe meteen ook even een upvote).

    Zit het er dan toch aan te komen? Al is het misschien een beperkte oplossing.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Het lijkt er op dat ze er daar ook al achter zijn dat Tado nou niet bepaald hard loopt om klantenwensen te implementeren. Zelfs niet als dat dingen zijn die op de meest domme klokthermostaten al standaard zijn.

    Ik ben benieuwd wat er gaat gebeuren...

  • RonaldM
    RonaldM ✭✭
    maart 2020 aangepast

    Ik weet niet of ik nu alleen deze optie zie omdat ik de beta versie van de Tado Android app gebruik. Maar bij Geolocatie heb ik nu 3 opties staan "Auto", "Thuis" en "Afwezig", dus deze wens lijkt mij nu doorgevoerd.

    Zie voor een voorbeeld deze link: https://community.tado.com/en-gb/discussion/comment/9587/#Comment_9587Er staat daar wel bij: " (V3+ only)"