Tapwater niet zichtbaar / instelbaar Xtreme 36

Wij hebben een Intergas Xtreme36. Het tapwater gaar telkens naar 55 graden. Ik lees o.a. op het forum dat je een schema voor het tabwater in kunt stellen. Bij ons is dit in de app niet zichtbaar. Kan iets dergelijks ook niet vinden bij apparaten, zie hieronder.


Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Hoi,

    Als er geen tegel voor warm water zichtbaar is in de Thuispagina van de app dan heb je het waarschijnlijk niet aangegeven bij het configureren van de thermostaat. Zie hieronder de handleiding van de bedrade thermostaat.

    In stap G kun je dat aangeven. Het schijnt even te duren voordat het zichtbaar wordt.

    succes

  • Beste Herres,

    Als ik de stappen volg, kom ik niet verder dan stap D. Vachten, niet wachten, Tado springt telkens terug naar het aangeven van de temperatuur.

    Zijn er andere manieren?

    We hebben ook de app.

  • Het is gelukt om de wr aan te zetten. Maar hoe zet ik de temperatuur hoger?

    In de App is niets zichtbaar.

  • Als je op tegel in app klikt van warm water, dan kan je normaal temp instellen. Hier op 65 graden
  • Zoals gezegd is het gelukt HW aan te zetten, maar nu doet de verwarming het niet meer. Stekkers uit CV, bridge en batt. uit thermostaat, maar verwarming slaat niet meer aan. Heb wel een soort wielte in de display gehad, maar te weinig tijd om een foto te nemen.

    Nu zitten we dus zonder verwearming, niet zo handig.

    Graag advies, graag bellen met 0625250455

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Ik weet niet waarom ie het niet doet.
    Het kan zijn dat de cv zich eerst moet instellen op de aanpassing van de thermostaat, dan moet je ketel uitzetten. Dan Tado eerst aanzetten en daarna de ketel weer aanzetten.
    Als dat niet werkt dan denk ik om Tado terug te zetten naar eerdere instellingen zonder tapwater.
    Laat weten of het werkt.
    Het is gelukkig buiten warmer
  • Ook als ik de op de Tado thermostaat HW terug zet, doet de ketel het niet meer. Ik heb gisteren al geprobeerd om alles naar fabrieksinstellingen terug te krijgen, maar dat lukte niet. Ik kan met de app niet meer de thermosstaat scannen.

    Wat nu wel werkt is dat het warmwater op de ketel nu wel op de handmatig op de Xtreme 36 ingestelde temperatuur blijft. Het was dus de Tado die deze telkens naar 55 graden zette. Wij hebben geen vaatwasser en hebben 65 graden nodig.

    Dus nog steeds zonder verwarming nu.

    Van het weekend wordt het kouder. Graag voor die tijd een oplossing. 0625250455

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Het is hier niet de helpdesk! Dan moet je contact opnemen via de chat functie.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Uit je reactie kan ik niet afleiden dat je de ketel een reset hebt gegeven. Dat is bij die ketel een oplossing om af te stemmen op een wijziging van de thermostaat (staat in de handleiding van de ketel). Dat is uit zetten en na minuutje weer aan.
  • Anders in de garantietijd een nieuwe thermostaat en de oude retour?

    Dit is niet leuk zonder verwarming.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Omwisselen van de thermostaat gaat dit niet oplossen. Contact met de helpdesk mogelijk wel.

  • De ketel doet het wel als ik de contacten kortsluit. Die doet het gewoon.

    Nummer helpdesk 020 2622310?

  • Waar vind ik Emei nummer?

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Uit je reactie kan ik niet afleiden dat je de ketel een reset hebt gegeven. Dat is bij die ketel een oplossing om af te stemmen op een wijziging van de thermostaat (staat in de handleiding van de ketel). Dat is uit zetten en na minuutje weer aan.

  • Hoi Heb de ketel gereset (ook gisteren).

    Krijg nu na elke wijzegingenpoging : (zie ook verderop)

    en ik heb al 5x de ektensionkit uit gezet want die hebben we niet. Maar elke keer als ik bij de instellingen kijk staat deze weer aan.

    mijn nummer: 0625250455

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Lijkt me nu toch iets voor de Helpdesk, zoals Rob2 al aangaf.

  • Ik had zelfde probleem, via de chat functie, gevraagd hoe dit kan. Men heeft het nu toegevoegd en ik kan het nu instellen.