Alle ketels compatibel met warmwaterregeling

Opties
Sinds gisteren trotse eigenaar van Tado slimme thermostaat en voorlopig 2 slimme knoppen. Bedraad aangesloten op ACV Prestige MKII ketel van 2007, samen met een buitenvoeler die al aangesloten was. Verwarming doet het prima, maar ik heb de indruk dat de ketel veel meer draait voor warm water. Staat ingesteld op 60 graden, maar wordt constant tot ongeveer 80 graden opgewarmd. Misschien is dit normaal en misschien geef ik er gewoon meer aandacht aan, maar vraag me nu af of ik Tado het warme water ook kan laten regelen. Of kan dit alleen als je ketel wat jonger is? Ik zie de optie 'warm water' namelijk nergens in de app. Maak me een beetje zorgen dat ik ergens een instelling verkeerd heb en nu mijn ketel nodeloos gas laat verbranden. Hij brandt ook als er geen warmwatervraag is. Dus alle kranen dicht.

Beste Antwoord

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Antwoord ✓
    Opties

    Belangrijk is of dat je uitgekomen bent op het aansluiten van de thermostaat met de klemmen + en - of met de klemmen COM en NO.

    In het laatste geval heb je zeker geen warmwater sturing. in het eerste geval KAN het van wel, maar dit hangt er vanaf wat hij weet van de ketel. Het is mogelijk dat er een optie verkeerd staat.

    Waarschijnlijk zal de helpdesk dit wel oplossen als ze met je vraag aan de gang gaan.

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Hoe heb je hem geinstalleerd? met de Wizard die je vragen stelt wat voor ketel je hebt, wat voor thermostaat, en dan aanwijzingen geeft wat je precies moet doen? Of heb je gewoon de boel uitgepakt, op goed geluk aangesloten, en gefriemeld met de settings tot het werkte?

  • Netjes alle stappen in de app gevolgd. Maar twee problemen'
    1. Thermostaat stond er niet tussen (ACV). Wel Siemens gevonden die er als 2 druppels water op leek. Die stappen dus gevolgd. Veronderstel dat ACV deze gebruikt voor zijn ketels en er ACV op zet.
    2. Laatste stap van de installatie: geen idee of mijn ketel (ACV excellence MK2) een geïntegreerd timer heeft, die dan op 'altijd aan' moet staan. Maar heb die vraag naar de helpdesk doorgestuurd. In de lijst van Tado staat alleen de MK3.

    Vraag me eigenlijk af of ik die buitenvoeler niet beter loskoppel, maar heb ook dit aan de helpdesk gevraagd.