Nefit ecomline HCR slaat niet aan.

Ik heb een nefit ecomline excellent met nefit boiler en heb hetzelfde probleem. Ik heb de hele wizzard doorlopen. In mijn app lijkt het alsof de installatie volledig is doorlopen. Ik heb de kamer waar de thermostaat hangt “woonkamer “ genoemd en de watertemperatuur zie ik ook in de app verschijnen.

vervolgens reageert de cv niet op temperatuur verhoging van de Tado thermostaat. Na uren van alles geprobeerd te hebben is de temperatuur in de cv naar 30 graden teruggelopen en inmiddels heel koud in huis.

pik heb de Toon toen maar teruggehangen. Nu doet alles het weer.


wat heb ik niet goed gedaan?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Heb je de bij de Toon behorende voedingsmodule bij de ketel wel verwijderd?

  • Zeker. Ik heb precies alle stappen gevolgd.
  • Het is een ketel van ong 17 jaar oud en ik vermoed dat later een Toon is toegevoegd. In de toon staat hij op open therm is ingesteld. Volgens mij is de ketel van zichzelf niet modulerend, maar gebeurd dat met de Toon.

    nu de toon is weggehaald is er alleen nog een aan-uit modus. Dus moet ik de Tado op aan-uit instellen.

    of is er nog een module (vb. Nefit/Bosch easyconnect) die kan zorgen dat de Tado wel met open therm werkt?

    klopt mijn beredenering?

    of had de Tado het gewoon moeten doen?

    Ik hoor graag terug.

    dank

    Rob

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    De eerste versies Toon die konden helemaal geen OpenTherm, alleen aan/uit. Dus wellicht is er daar inderdaad iets aan de hand.

    Je moet de handleiding van de ketel erbij pakken om te kijken wat die kan en hoe je het dan aansluit. Wellicht moet je de draad richting huiskamer op andere schroefjes in de ketel zetten.

  • Rob, heb je de laatste update? Voor mijn ecomline nefit uit 2001 moest dat versie 74,3 zijn op de draadloze ontvanger die naast de ketel zit
  • Dank voor het meedenken. Bedoel je een draadloze ontvanger van de Tado thermostaat? Ik heb nl. Een bedraadde Tado thermostaat.

  • Rob, ik bedoelde idd de draadloze thermostaat. De ketel snapte het protocol niet en met de update sloeg ie direct aan. Ik weet niet of er tussen de draadloze en bedrade veel verschil in aansturing zit?
  • Hoi, heb vandaag eindelijk mijn ecomlin excellence aan de praat gekregen op bedrade slimme thermostaat. Problem was dat de laatste firmware niet op de slimme thermostaat Kwam. Tado heeft dit nu remote gedaan. Dus melden bij helpdesk.

  • Slimme thermostaat zit direct op ketel aansluiting 3 en 4.

  • Heel fijn. Hier kan ik mee verder. Ik probeer het denk ik pas na de komende vrieskoude dagen. Ik kan natuurlijk niet zonder zitten.

  • Beste Jan,

    welke firmware versie staat er nu bij jou op de Tado thermostaat? Bij mij 76.1

    gr

  • Hoi Rob,


    hoe kan ik dit opvragen?

  • als je een melding plaatst bij Tado helpdesk zetten ze de benodigde firmware erop

  • Dank. Doe ik.

    je kunt de versie vd firmware vinden bij

    instellingen —> kamers en apparaten —> slimme thermostaat. Je ziet de versie onder het serienummer.

  • Ik heb ook 76.1.

    als thermostaat die ik heb vervangen heb ik de nefit moduline 30 geselecteerd. Heeft abu bus. Setting is D24 bij configurenen thermostaat.

  • helaas nog steeds niet gelukt.

    wat bedoel je precies met D24, want dit vraagt het systeem niet.

  • Dag Rob,

    dit is de Een van de instellingen bij configureren van de thermostaat.zie handleiding bij de thermostaat.

  • Het werkt! Dank je wel. Het was inderdaad de D24 in de configuratie.

    gr


    rob

  • mooi. Werkt bij nog steeds prima 🙂