buitenvoeler samen met Tado

Opties

Ik heb een Itho Daalderop ketel met Open Therm. Ik heb daar mijn Tado op aangesloten en dit werkt zonder probleem. Ik zie nu dat mijn ketel ook een aansluiting heeft om een buitenvoeler op aan te sluiten.

Heeft een buitenvoeler nut als je een Tado gebruikt ? Want Tado kent toch al de buitentemperatuur dacht ik.

Antwoorden

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Opties
    Dat heeft geen nut. Een buiten temperatuur voeler is er voor om een stook lijn in de ketel te programmeren. Voor bijvoorbeeld een kantoor of zo waar het cv water de hele dag op dezelfde temperatuur gehouden wordt. Voor een woonhuis is dit echt niet noodzakelijk. Je warmte vraag wordt nu toch bepaalt door de open therm verbinding.
  • Dit interesseert me wel. Heb een ACV ketel met buitenvoeler. Gisteren tado bedraad aangesloten. Buitenvoeler was eigenlijk nooit aangesloten, maar dacht dat gisteren dan ook maar gelijk in orde te brengen, vermits het ding toch aan de gevel hangt. Nu valt me op dat de ketel vaak draait voor warm water, zonder dat er een vraag is door een open kraan. Zou dat door die buitenvoeler kunnen komen? Of heeft die geen invloed op warm water?
  • Dragunov
    Opties

    Tado weet de exacte temperatuur niet van jouw buitentemperatuur, maar gaat gewoon af wat er gemeld wordt van temperatuur, dus heel precies zal het systeem zo nooit werken, maar gewoon een relatieve benadering van de temperatuur.

    Beetje zoals het weerbericht die zegt dat het 10 graden is