Plieger thermostaatkraan en passende adapter?

Hoi,
Ik heb inderdaad ook een vraag over de oude pliegerthermostaatkraan en een passende adapter. Geen van de bijgeleverde adapters past op de moervormige plieger aansluiting. Is hier een oplossing voor?

Antwoorden

  • ja.

    ronddremelen/vijlen van de hoekige plastic moer en het kortste adapterstukje van 7mm op de actuator van de Tado radiatorknop lijmen. De ring past er dan direct op, geen adapter nodig. 5 minuten werk per knop. Wel goed rondvijlen tot aan de kraag van messing, de rondgevijlde "moer" past dan precies in het gat van de adapter.

    dus niet de hele moer wegvijlen, alleen rond maken

  • Werkt fantastisch!!!! Dank voor de oplossing

  • Ik heb de volgende oplossing gevonden, een adapter die lijkt op één van de adapters van TADO maar heet een grotere schroefdraad aansluiting voor op de radiatorkraan M30 ipv M28.
    Aangezien het me niet lukt om foto’s hier te uploaden heb ik dit op de dit ibb.co gedaan daar staat ook een beschrijving bij mogelijk helpt dit anderen ook verder!
    Link: https://ibb.co/album/tBNdwN
  • Het is me met hulp van Druganov (bedankt) gelukt om afbeeldingen te uploaden, dus hier de afbeelding en beschrijving van mijn oplossing.


  • Heb ook de Oventrop adapter gebruikt. Is prima tip.
    Gevonden in webshop van Reichelt.