tado bridge verliest verbinding

Sinds een aantal weken heb ik het probleem dat mijn bridge de cloud verbinding verbreekt en daarna niet meer online komt. Enkel het stroomloos maken en opnieuw opstarten van de bridge lost dit op. Onderzoek op verschillende fora laat zien dat dit probleem zich bij meerdere mensen sinds kort voordoet. Hoe dit op te lossen?

Antwoorden

  • Had daar helaas ook last van met mijn V3 (niet V3+) bridge. De led 'cloud' blijft dan knipperen en maakt geen verbinding. Opnieuw stekker in stopcontact verhelpt het probleem (tijdelijk).
    Ik heb het zelf maar op alternatieve manier 'opgelost'. Heb nu de stekker in 'slim stopcontact' gedaan, die nu automatisch 2x per dag even uit en aan gaat (om 5:00u en 17:00u). Zo altijd zekerheid dat Tado verbinding nooit langer dan 12u is verbroken. Natuurlijk niet zoals het zou moeten...
  • Heb er nu inderdaad ook maar een slimme stekker tussen gezet maar denk dat Tado met een firmware updateje mag komen!
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Wss probleem in Bridge zelf, soms wordt er nieuwe bridge opgestuurd die euvel verhelpt

  • En hoe kom ik aan die nieuwe bridge? Contact opnemen met Tado?
  • Dragunov
    Dragunov ✭✭✭

    Inderdaad!

    Al paar keer klanten hier voorbij zien komen die nieuwe bridge kregen toegestuurd

  • Andres76
    Andres76
    maart 2021 aangepast

    Vandaag bericht gehad dat ze mij een nieuwe bridge opsturen. Na 4 verschillende plekken in mijn huis geprobeerd te hebben voor de bridge, blijft hij random verbinding verliezen met verschillende sensoren en knoppen. Soms maar voor korte duur, anders voor uren aan een stuk. Toch vermoed ik dat mijn z-wave installatie vaak door het signaal van Tado heen zit te schreeuwen daar ze beide op dezelfde frequentie werken, maar we gaan veel hoop steken in de nieuwe bridge!

  • Hoe krijg je dat voor elkaar. Ik ben net zo ver dat we andere kanalen proberen, maar het helpt allemaal niet.
  • Ik heb ook een nieuwe bridge gehad en de problemen zijn weg.

    Blijkbaar zitten er rotte appels tussen.

    Eindelijk een goed werkend systeem!