Een van mijn radiatoren met slimme radiatorknop reageert niet meer en blijft warm

Hallo,

Ik heb in de woonkamer een slimme thermostaat en 3 radiatoren met een slimme radiatorknop.

Helaas blijft een van de verwarmingen nu aan staan, ondanks dat de radiatorknop op "off" staat. Het lijkt erop dat de radiatorknop niet meer werkt cq kapot is. Ik heb van alles geprobeerd. Knop eraf gehaald, nieuwe batterijen geplaatst, gekeken of het pinnetje op de verwarming wellicht verkalkt is, naast het min teken van de batterij met een paperclip in het gaatje geklikt, maar alles zonder resultaat. Als ik de radiator knop opnieuw plaats, blijf ik de melding krijgen "Apparaat is niet gemonteerd" . Ondertussen blijft de verwarming loeien (en krijg ik deze niet uit).

Waar kan dit aan liggen? Is de radiatorknop wellicht kapot?

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Het lijkt erop dat je met de paperclip een complete reset hebt gegeven en vanaf nul moet beginnen. Misschien zelfs opnieuw aanmelden van die knop.
    Was de knop wel goed gemonteerd op de afsluiter? Bijvoorbeeld in geval van montage met adapters het juiste verlengasje gebruikt? Niet te lang of te kort?