Itho Daalderop Cube One in combinatie met Tado slimme thermostaat

Opties

Beste,

Wij zijn net in het bezit van een Itho Daalderop Cube One. Dit toestel is geschikt voor het aansluiten van een tweede, onafhankelijk te regelen, cv-circuit. Zo kan met deze tweede zone onze vloerverwarming op temperatuur gebracht worden, terwijl de rest van het huis (op basis van radiatoren) op het hoofdcircuit is aangesloten. Deze tweede zone kan onafhankelijk van, of geschakeld met, het hoofdcircuit geactiveerd worden, door middel van een tweede thermostaat. De thermostaat voor de 2e zone moet wel een potentiaalvrij schakelcontact hebben.

Ik vraag me nu af of ik voor het hoofdcircuit een Tado slimme thermostaat kan gebruiken, en voor de 2e zone een extra Tado thermostaat multi-zone (uitbreiding)?

Ik heb volgend artikel gevonden, maar dit gaat alleen over het combineren van radiatoren en vloerverwarming op hetzelfde circuit:


Ter info, de gebruikershandleiding van de Itho Daaldeorp Cube One kan je hier terugvinden: https://www.ithodaalderop.be/sites/default/files/compano_files/Gebruikershandleiding%2520Cube%2520One%2520%28nl%29.pdf

Alvast bedankt,

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Hoi Gilis,

    Het aansturen van het 2e circuit van de ketel lijkt te gaan met een aan/uit aansluiting. Dit zou je kunnen doen met een bedrade slimme thermostaat. De aansturing van de Tado knoppen kan dan met een extensieset op de ketel.

    Ik denk dat je geen 2e thermostaat nodig hebt. Dit is nagenoeg de opstelling die wordt aangegeven door Tado in de installateurshandleiding voor een extensiekit met vloerverwarming. Met dat verschil dat de aan/uit gestuurde klep vervangen is door de aansturing van het 2e circuit.

    Kan er nog iemand reageren of het werkelijk zonder 2e thermostaat kan?

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Opties

    Ja, ik denk echt dat het zonder 2e thermostaat moet kunnen. Het is gewoon opstelling 2.

    De bedrade thermostaat stuurt het 2e circuit van de ketel aan. De knoppen sturen via de thermostaat en de draadloze ontvanger het 1e circuit aan.