Tado Thermostaat schakelt verwarming niet aan

Sinds 2 jaar ben ik in het bezit van een Tado V3 thermostaat. Deze heeft altijd naar behoren gewerkt, echter sinds ik vorige week de verwarming aan wilde zetten leek er iets mis te zijn.

De bediening van de thermostaat reageert niet of traag. En soms begint de temperatuur dan vanzelf op- of af te lopen, erg vreemd. Batterijen zijn daarom vervangen en alles is opnieuw gekoppeld (wifi-dongel). Hij doet iets minder vreemd maar reageert nog steeds niet goed of laat (handbediening). Ook de ledjes op de thermostaat lijken soms te flikkeren.

Nu zie ik nergens een foutmelding en de app geeft mijn instellingen ook door aan de thermostaat. Echter lijkt de themostaat dit signaal niet door te geven aan de CV-ketel, met als gevolg een koude woning.

Wat gaat hier mis?

Antwoorden

  • Dit heb ik ook. Reageert wel vanuit de app en handmatig, maar ketel schakelt niet aan....

    Is het inmiddels al opgelost?

  • Hier is het net andersom: vanuit het schema (1 continu blok van 24 uur). s' Avonds om 9 uur lijkt hij uit te schakelen, en dan loopt de temperatuur af naar 18.7 graden. In de grafiek geeft Tado wel aan dat hij de ketel aan heeft gezet. Zetten we hem met de hand (in de app) omhoog, dan schakelt hij wel aan en gaat de ketel ook daadwerkelijk aan. Overigens worden de handmatige instellingen, ondanks dat het op "terug schakelen bij volgende blok" staat, binnen een half uur tot een uur weer terug gezet op de blok-instelling.

    Toch fijn dat Tado geen telefonsiche lijn meer heeft, en in de chat de wachtijd niet "onder 20 minuten" is, mara ik nu al 1.5 uur wacht..