Tado thermostaat koppelen aan vailliant ecotec plus 30-34

Beste mensen,

Kan iemand mij verder helpen met het volgende probleem:

Ik heb een tado thermostaat v3 en wil deze laten communiceren met mijn vailliant ectotec plus 30-34.

Ik heb volgends de handleiding configuratie d05 en d06 geprobeerd bij deze configuraties blijft de ketel continue door verwarmen.

Ik heb de blauwe en rode kabel op de thermostaat bij + en - aangesloten.

Graag hulp gevraagd

Bedankt

Mvg Gijs

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Hoe is de aansluiting op de ketel?

    volgens de handleiding zie ik dat het D05 of Dp07 moet zijn, niet D06.


  • Zowel d05 als d07 r01 geprobeerd, zonder resultaat. Blauwe en rode draad op thermostaat aangesloten op +-
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Hoe zitten de draden op de ketel aangesloten?
  • Aansluiting ketel is direct op aansturingsprint . Ik heb geen opentherm module op mijn ketel zitten
  • Herres
    Herres ✭✭✭
    maart 2021 aangepast
    “Direct op de aansturingsprint” aangesloten en niet open therm. Dus aan/uit mag ik zonder nader onderzoek aannemen?
    In dat geval moet uit op de thermostaat de aansluitingen voor aan/uit gebruiken, en niet die voor open therm.
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    ik heb in de handleiding van Vaillant gekeken, en zie dat er verschillende aansluit mogelijkheden zijn. Her lijkt me toch verstandig als u kijkt hoe de thermostaataansluiting op de ketel is.


  • Herres
    Herres ✭✭✭

    En hier is ook nog een link naar een draadje over Vaillant. Misschien heb je daar iets aan.

    https://community.tado.com/en-gb/discussion/8256/vaillant-ecotec-831-plus-install

  • Het lijkt erop dat alles werkt nu.
    Bedankt herres voor het mee denken.!

    Mocht het nodig zijn laat ik van mij horen.

    Groeten Gijs
  • Ik heb hetzelfde probleem, hoe had je het opgelost?