Bedrade thermostaat vervangen

Hallo,

Ik heb vloerverwarming een gescheiden systeem begane grond en eerste etage, de eerste etage wordt draadloos aangestuurd met honeywell thermostaat.

Op de begane vloer zit een bedrade honeywell thermostaat, ik wil de thermostaat op de begane vloer vervangen door een draadloze tado thermostaat.

Mijn vraag is als ik beide draden die naar de begane grond thermostaat gaan aansluit op de ontvanger van tado is dit dan juist aangesloten?

Mijn ketel is een Intergas HRE van 6 maanden oud en is modulerend.

Vriendelijke groet;

Bert

Beste Antwoorden

Antwoorden

  • Hoi Herres


    Bedankt voor je reactie, ik ga de Tado draadloze thermostaat aanschaffen.


    Vriendelijke groet;


    Bert

  • Hallo Herres,


    Inmiddels aangeschaft en geprobeerd aan te sluiten, de pairing ging goed en alles zag er hoopvol uit.

    De ketel gaat aan maar wil niet meer uit de ontvanger zegt dat de ketel uit staat.

    De aansluiting op de ontvanger + en - en thermostaat ingesteld op D01.

    Ik hoop dat je toch nog een goed advies voor me hebt.

    Wat me wel op valt is dat er in het hoofdmenu van tado app staat heating ingesteld op 22,7 graden terwijl als ik daar op druk het volgende scherm aangeeft Ingesteld op 12,3 graden.

    vr.gr. Bert

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Dag Bert,

    Het is nu van belang te weten hoe je systeem is opgebouwd en geschakeld. Het zou kunnen lijken op het schema wat ik in de installatiehandleiding van je ketel heb gevonden voor een iets andere toepassing (2 groepen met een externe warmtebron). Daarbij moet één kamerthermostaat een aan/uit type zijn, en de andere mag ook open therm zijn. Zie de afbeelding hieronder.

    Misschien is het het simpelste om op te zoeken welke soort je thermostaat beneden nu is. Als ie aan/uit is dan moet je je draadloze ontvanger op die manier aansluiten (no-com) en configureren. Als ie open therm is dan is er iets anders aan de hand.


  • Hoi Herres,


    Wat fijn dat je zo snel reageert ,de thermostaat beneden is een aan/uit thermostaat, dus als ik je goed begrijp moet ik op de ontvanger niet + en - aansluiten maar no-com.

    Jammer dat het er nu te laat voor is maar ik ga me morgen uitleven .

    Ik laat het je weten.

    Nog fijne avond


    vr.gr. Bert

  • Hoi Herres,


    Wat fijn dat je zo snel reageert ,de thermostaat beneden is een aan/uit thermostaat, dus als ik je goed begrijp moet ik op de ontvanger niet + en - aansluiten maar no-com.

    Jammer dat het er nu te laat voor is maar ik ga me morgen uitleven .

    Ik laat het je weten.

    Nog fijne avond


    vr.gr. Bert

  • Hallo Herres,


    Het wil helaas niet lukken de ontvanger op no-com gezet, aangesloten maar ketel reageert niet.

    Ik weet het niet meer, maar ik wil je toch bedanken voor je inspanning.


    vr.gr. Bert

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Je moet de Tado ook nog vertellen dat ie aan/uit moet gaan werken, dus opnieuw configureren. Heb je dat al gedaan?
  • Hoi Herres,


    Ik kan nergens terug vinden in de handleiding hoe ik de thermostaat op aan/uit zet, dus pls help.


    vr.gr. Bert

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Hieronder uit de handleiding van de draadloze ontvanger over configureren. Voor aan/uit is het protocol R01. Succes.


  • Hoi Herres,

    Bloed zweet en tranen maar met jouw hulp is het toch gelukt.

    Het systeem is alleen traag na indicatie op ontvanger brand duurt het wel nog. 3 min. voordat de ketel start en met uitzetten ook min.3 minuten.

    Deze vertraging zal wel in de Intergas ketel zitten.

    Nogmaals hartelijk bedankt ik ga hem in het weekend definitief monteren.

    vr.gr. Bert