Hoe kun je de ketel warmte te laten geven zonder Tado radiatorkranen open te zetten?

Afgelopen weekend een Tado thermostaat en 6 radiatorknoppen in verschillende zones geïnstalleerd. Dit werkt allemaal goed, maar nu is er één ruimte die oude dikke leidingen heeft, waardoor het niet eenvoudig is om hier een Tado radiatorknop op te zetten. Daarom wil ik deze ruimte handmatig bedienen, dus de radiatorkraan open draaien en de ketel warmte laten geven. Maar de enige manier om de ketel warmte te laten geven is door in één van de andere ruimtes, dus via een Tado radiatorknop, om warmte te vragen, maar dat betekent dat die ruimte ook verwarmd wordt en dat wil ik niet.

Mijn vraag is dus, kan ik de ketel via de Tado app aanzetten, zonder dat de Tado radiatorknoppen open gaan?

Is het wellicht mogelijk om een 'dummy' ruimte te creeren?

Hopelijk is de vraag duidelijk en kan deze worden beantwoord. Alvast bedankt.

Beste Antwoord

  • Remco_v_R
    Remco_v_R
    Antwoord ✓

    Ja klopt, misschien moet ik dat maar gaan doen. In ieder geval bedankt voor je antwoorden😀

Antwoorden

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Nee die mogelijkheid is er niet.
    Maar er is op dit forum wel een onderwerp geweest van iemand die zijn ketel aanstuurde met een losse Tado knop die niet op een radiator zit. Daar had hij een kamer voor aangemeld in de app. Het enige probleem wat hij had was om die knop te laten kalibreren. Misschien een oplossing voor jou?
  • Dank je voor je antwoord!

    De losse knop had ik ook al overwogen, maar dan moet ik een extra knop kopen. Wat ik nu heb gedaan is dat ik de thermostaat in de woonkamer heb losgekoppeld van de 2 Tado thermostaten. De thermostaat kan ik dan bedienen als 'dummy' zonder dat er radiotorkranen worden open gezet. Nadeel is wel dat de andere 2 thermostaten nu los moeten worden bediend en het gaat hierbij om één convectorput, waardoor de temperatuur meting niet heel goed is. Dus wellicht dat ik uiteindelijk toch maar een extra knop moet kopen.

  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Het is en blijft natuurlijk een onhandige, onpraktische situatie die moeilijk over te dragen is aan andere gebruikers. Je kunt ook aan een cv monteur vragen om een thermostaatkraan te monteren op die dikke buis. Dat kunnen ze. Is wat duurder, maar uiteindelijk heb je daar het meeste aan.