Slim schema: volgend tijdsblok werkt pas als temperatuur vorig tijdsblok bereikt is

Opties

Hallo,

Ik merk dat de thermostaat nogal eens overschiet. Soms zelfs anderhalf uur later dan een tijdsblok met een lagere temperatuur is begonnen.

Het lijkt erop alsof het starten van een temperatuuraanpassing in een volgend tijdsblok pas werkt wanneer de temperatuur in het vorige gehaald is. Dat gedrag zie ik nu veel terug.

Voorbeeld: tot 8 uur 21 graden, daarna 20,5. Thermostaat stopt om 9.25 uur wanneer de 21 graden bereikt is.

Ik weet dat de thermostaat leert. Maar toch lijkt dit op een structureel verkeerd gedrag.

Ziet iemand dat gedrag ook?

Antwoorden

  • [Deleted User]
    Opties

    Hallo ,

    Gelieve contact op te nemen met onze Customer Service via de Live Chat op https://www.tado.com/nl/

    Uw tado° team

  • Frans10
    Opties

    Dit zelfde verhaal stel ik nu bij mij ook vast terwijl dit in het verleden nooit is voor gevallen.

    Ander verhaal: zit er verschil in afstelling knoppen ? Bij handmatig verhogen in een tijdsblok wordt in een geval 10 min aangehouden terwijl

    bij andere tot volgend blok wordt aangegeven. bij 10 minuten verandert de temperatuur overeenkomstig de instelling van het volgende blok.

    Bij de andere blijft hij doorlopen zoals het probleem boven is aangegeven.

    Hoor graag.