waterdruk van de ketel

Ik wil een notificatie ontvangen als de waterdruk te laag wordt.
28
28 stemmen

Active · Laatst bijgewerkt

Reacties

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Zou op zich handig zijn als het mogelijk is. Dat “mogelijk” is afhankelijk van de mogelijkheden van Open Therm. Als dit soort informatie via open therm wordt verstuurd is het mogelijk. Anders is het onmogelijk.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Als het via OpenTherm verstuurd wordt is het met Tado ook niet mogelijk, want Tado ondersteunt dit soort specifieke informatie niet.

    Alleen het regelen van de ketel (moduleren) wordt ondersteund, niet het uitlezen van allerlei gegevens zoals storingscodes. Zelfs als je dat extra abonnement neemt voor Care&Protect niet!

    Wel kun je zelf een extra kastje tussen je ketel en de Tado zetten wat de OpenTherm bus aftapt en dit soort gegevens uit zou kunnen lezen.

  • Herres
    Herres ✭✭✭
    Mee eens. Uiteraard is dit alleen mogelijk met aanpassing van de software. Maar er is zoveel wat je zou kunnen willen weten.
    (Ik zou zelf bijvoorbeeld willen uitlezen wat de watertemperatuur op ieder moment is zonder naar de ketel te moeten lopen, en heb geen behoefte aan informatie over de waterdruk want mijn installatie lekt niet. )
    En dan zou zo’n specifieke vraag ook nog mogelijk moeten zijn bij alle ketels met aangepaste protocollen zoals Nefit en de Britse markt.
    Ik verwacht dat dit hem niet gaat worden.
  • Natuurlijk kan men via Opentherm de waterdruk uitlezen. Hoe voor de handliggend is het om de waterdruk continue zichtbaar te maken in de app. Mijn CV hangt op een niet zo makkelijk toegankelijke plek. Zou super toevoeging zijn aan de app.
  • Als ik kijk naar de specs van OpenTherm dan zit deze informatie er zeker in. Zou ook graag zien dat die informatie is op te vragen, desnoods via een API, zodat ik het zelf in bv. Domoticz kan tonen.

    Zit hier nog ontwikkeling in?