Begrenzing 25 graden???

Ik heb in de babykamer een aparte tado die een beetje verstopt zit achter het gordijn.

Als we de baby willen douchen kan ik de temperatuur niet hoger dan 25 graden instellen, op gevoel lijkt de kamer helemaal niet 25 graden al zegt tado van wel. Het lukt me ook niet om de kamer warmer in te stellen, want voor baden van de baby is het echt te koud.

Hoe kan ik hier om heen?

Ik dacht er zelf aan om de temperatuur offset te wijzigen in de kamer. Die moet ik dan wel weer voor en na ieder badje corrigeren, zou dit lukken?

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    april 2021 aangepast

    Je kunt de temperatuur offset anders zetten en dan gewoon omrekenen met die temperatuur (dus ook voor de normale temperatuur). Dan hoef je die niet meer aan te passen, maar onhandig is het wel dat je steeds moet denken "ik wil 22 dus 18 instellen" oid.

    Echter als je een betere regeling wilt kun je beter een losse "draadloze temperatuurvoeler" erbij bestellen en die op een andere plek ophangen en configureren als het meettoestel voor die kamer. Dan wordt de radiatorknop alleen nog als regelaar gebruikt en niet meer om de temperatuur te meten. Dan werkt het wel beter.

  • B79
    B79 ✭✭✭
    Hier liep ik ook tegenaan in alle slaapkamers. Heb in een aanbieding toen losse thermostaten gekocht en aan de slaapkamers toegevoegd. Sinds die tijd werkt het perfect.
    Kinderen waren blij dat ze gewoon tijdens de lockdown gewoon op een warme kamer konden leren.