C62 foutmelding op ATAG E325C uit 2009

Ik krijg mijn Tado thermostaat niet werkend met de Atag E325C ketel. Volgens alle informatie is de ketel met een open-therm protocol. Als ik het thermostaat op het D01 protocol instel, krijg ik toch steeds de C62 foutmelding op de ketel. Die C62 foutmelding betekend dat er geen goede communicatie met het thermostaat.

Enig idee wat hier aan te doen is. Nu de ketel het niet doet wordt het wel koud in huis :-(

Beste Antwoord

  • CRT
    CRT
    Antwoord ✓

    Let even op het volgende:

    • Open Therm is alleen aanwezig bij de E325EC ketels vanaf februari 2013. Als je niet weet hoe oud de ketel is kun je a.d.h. van het serienummer bij ATAG nagaan of die "OpenTherm" compatible is. ( Z-series)
    • In mijn geval moest de firmware van de TADO thermostaat ge-update worden om deze te kunnen laten werken met de E325EC. ATAG vraagt om een speciale Vendor ID in het OpenTherm protocol. Hiervoor kun je contact opnemen met de service desk.
    • D01 protocol is goed.
    • In Thermostaat aansluiten op + en - terminal.


Antwoorden

  • Volgens mij werkt de Atag 325C uit die tijd niet met opentherm. Dus je moet de aan/uit functie gebruiken.

  • Dank voor snelle antwoord, maar het roep nieuwe vragen bij mij op.

    Dit is een foto van de bedrading aan de binnenkant van de ATAG E325C ketel. De blauwe ATAG Z is volgens het internet de "open therm" variant van ATAG.

    Moet ik deze veranderingen en aansluiten op de zwarte aansluiting met het On/Off label?

    En zo ja welke contactpunten op het de Tado Thermostaat moet ik dan gebruiken en welke protocol in de Tado software van het thermostaat?

  • Dit vond ik nog bij het installatievoorschrift van ATAG.

    Dat doet mij vermoeden dat er sprake is van "Open Therm". Het oude thermostaat was een WiZe model.

  • Geen dank voor de verder moeite om mijn bovenstaande vraag en verduidelijking te beantwoorden

  • Let even op het volgende:

    • Open Therm is alleen aanwezig bij de E325EC ketels vanaf februari 2013. Als je niet weet hoe oud de ketel is kun je a.d.h. van het serienummer bij ATAG nagaan of die "OpenTherm" compatible is. ( Z-series)
    • In mijn geval moest de firmware van de TADO thermostaat ge-update worden om deze te kunnen laten werken met de E325EC. ATAG vraagt om een speciale Vendor ID in het OpenTherm protocol. Hiervoor kun je contact opnemen met de service desk.
    • D01 protocol is goed.
    • In Thermostaat aansluiten op + en - terminal.


  • Let even op het volgende:

    • Open Therm is alleen aanwezig bij de E325EC ketels vanaf februari 2013. Als je niet weet hoe oud de ketel is kun je a.d.h. van het serienummer bij ATAG nagaan of die "OpenTherm" compatible is. ( Z-series)
    • In mijn geval moest de firmware van de TADO thermostaat ge-update worden om deze te kunnen laten werken met de E325EC. ATAG vraagt om een speciale Vendor ID in het OpenTherm protocol. Hiervoor kun je contact opnemen met de service desk.
    • D01 protocol is goed.
    • In Thermostaat aansluiten op + en - terminal.


  • Hoe kun je de thermostaat een updating geven

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Dat kun je niet zelf, daarvoor moet je de servicedesk benaderen!

  • Werkt de tado inmiddels met de ATAG e325c (model 2012) in de opentherm modus en de draden op de ketel op de BUS aansluitingen? Zijn speciale menu instellingen vereist?
  • Vandaag is Opentherm op mijn ATAG E325C het gaan doen na een actie van support op afstand (ze noemden het "een instelling geactiveerd" na eerder de foutmelding C62 op de Atag ketel).

    De ketel is van 2012 en de firmwareversie van Tado is 97.1 (de laatste huidige versie)

    Dit zijn de juiste instellingen om met OpenTherm en de ATAG E325C te werken:

    • Aansluiten op de ketel op de blauwe stekers "Bus", dat is Opentherm
    • D01 protocol ingesteld op de Tado
    • Aansluiting + en – op de Tado thermostaat.
    • Krijg je dan toch de foutmelding C 62 op de ketel dan even contact opnemen met Tado support (ik werd heel snel geholpen!)

    Rob

  • Robko

    Ik heb helaas hetzelfde probleem en ben blij dat er een oplossing voor is. Nu alleen nog in contact komen met iemand van Tado. Geen telefoonnummer te vinden helaas en op de chat kun je uren wachten voordat je reactie krijgt. Een bericht versturen wil al niet eens omdat je in de wacht gezet wordt. Heb jij een tip zodat ik sneller in contact kom?
  • Inmiddels via de chat goed geholpen en het probleem is opgelost 😃