na handbediening radiatorknop wacht Tado op een verandering in geolocatie

ik heb voor alle zones slimme schema's draaien. Nu gaat om 22:00 de eetkamer (2 Tado radiatorthermostaten) naar 15 graden volgens het slimme schema. Dat werkt ook prima zolang ik overdag via de app de temperatuur heb ingesteld. Dan lees ik ook in de app dat de temperatuur zo blijft tot de eerstvolgende verandering in het slimme schema.

Echter, wanneer ik de temperatuur via de draaiknop op de radiatorthermostaat verander, krijg ik te zien dat dit zo blijft tot de geolocatie verandert. Het verwarmen van de eetkamer bleef dan ook gewoon doorgaan na 22:00... (en van Rutte mag ik geen geolocatie-verandering doen om 22:00 :) )

Nu lees je wel dat de handmatige instelling door zowel geolocatie of slim schema beëindigd kan worden, echter dat laatste gebeurt dus niet.

Iemand enig idee? leg ik het duidelijk uit zo?

Beste Antwoord

  • MBBijl
    MBBijl
    Antwoord ✓

    Hoi Rob2. Ik heb uiteindelijk het slimme schema maar eens aangepast en weer teruggezet. Daarna was alles weer zoals het zijn moest.

    Blijkbaar een bitje omgevallen in het systeem. Het gaat nu alweer een tijdje goed. (zolang ik geolocatie niet gebruik)

Antwoorden

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Je kunt dit gedrag configureren per ruimte. Kennelijk staat dat voor die ruimte anders ingesteld dan voor je eetkamer. Even aanpassen!

  • Hoi Rob2, het gaat alleen om de eetkamer.

    ik heb die optie inderdaad goed staan, maar het werkt niet helaas.

    het vreemde is dat er een verschil is in uitkomst tussen handmatig bedienen in de app en op fysiek op de radiatorknop.

  • Dit is de huidige instelling

  • dit geeft ie dus weer als ik handmatig aanpas... als er nu een ander tijdsblok start voor deze ruimte, gebeurt er niets.

  • en zo zou het eruit moeten zien... werkkamer doet het wel goed...

    In instellingen zie ik geen functionele verschillen.

  • Beste MBBIJL,

    Deze instelling is voor (fysieke) handmatige bediening op uw tado° knoppen/thermostaten, dus niet "handmatige" bediening via de app:

    Dus alleen wanneer u naar de knop loopt en deze een draai geeft, niet wanneer u de tado° app opent en een wijziging maakt voor de desbetreffende kamer

    Met vriendelijke groeten,Joey

    Uw tado° team

  • Dag Joey,

    Dat klopt. Daar heb ik het ook steeds over. De screenshots zijn wat je vervolgens ziet in de app. Want dat is het enige dat ik kan laten zien.

    Het probleem blijft echter hetzelfde. Beide kamers waren fysiek handbediend aan de knoppen... geen verschil in de settings, wel verschil in het resultaat. Hoe kan dit en hoe krijg ik het weer zoals het hoort?

    Groetjes mbb

  • Beste mbb,

    Ik heb uw account bekeken en ik zie dat u alleen gebruik maakt van de app, nooit van de apparaten (vandaar mijn eerdere reactie). Probeert u het nogmaals op de apparaten zelf (dus niet via de app) en geeft u mij de exacte datum en tijd.

    Bij voorbaat dank,

    Met vriendelijke groeten,

    Joey

  • Hallo Joey,

    Bedankt voor je hulp hierin. Echter ik stel regelmatig de temperatuur in met de handbediening op de radiator. Mijn vrouw heeft de app niet eens en zet ook de temperatuur hoger met de radiatorknop. Dus ergens gaat er iets mis in de data-logging.

    Ik zal morgenochtend de knop handmatig draaien en de tijd doorgeven.

    Vriendelijke groet, Marcel

  • Goedemorgen Joey,

    ik heb vanmorgen om 7:40 de radiatorknop in de woonkamer handmatig op 20 gezet.

    groet, Marcel

  • Ben je er nog Joey? :)

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Joey is er maar een of twee keer per maand, dan plaatst ie gauw een stel antwoorden (waarvan 80% is "neem contact op met de servicedesk") en dan zie je hem weer weken niet meer...