Temperatuur handmatig wijzigen in de App met 0,1 graad

Ik kan na de laatste update de temperatuur niet meer tijdelijk handmatig met 0,1 graad wijzigen in de App. Kan nu alleen met 0,5 graad. In het slimme schema gaat het wel.

Graag een oplossing

«1

Antwoorden

  • Zelfde hier. Bij de kamerthermostaat kon dit altijd wel in de app. Nu is het net zoals bij de radiatorknoppen enkel per 0,5 graad. De oude situatie was prettiger.
  • Ik kan in de app ook niet meer per 0,1graad wijzigen, op de website nog wel.

    Ook de testfunctie op de tado even te laten knipperen is verdwenen!

    Ik vind dit een forse achteruitgang.

  • Reactie van Tado:

    Voorafgaand aan de introductie van de nieuwe temperatuurschuif hebben we feedback van gebruikers verzameld en de overweldigende meerderheid gaf de voorkeur aan de nauwkeurigheid van 0,5 graden, wat een soepelere "schuifervaring" mogelijk maakt.

    Bovendien hebben we gekeken naar alle handmatige temperatuurinstellingen die door onze gebruikers werden ingesteld en we zagen overweldigend veel mensen vasthouden aan intervallen van 0,5 graad, zelfs wanneer we stappen van 0,1 graad aanboden.

    We hebben nu rekening gehouden met uw feedback en als meer klanten vragen om meer nauwkeurigheid, kunnen we een expertinstelling heroverwegen zodat u weer stappen van 0,1 graad kunt instellen.

    Houd er rekening mee dat u nog steeds in staat bent om 0,1 graad instellingen in te stellen in uw Smart Schedule.

  • Daan1212
    Daan1212
    mei 2021 aangepast
    Maak het dan inderdaad een voorkeur instelling?

    Ik kan me niet voorstellen dat een gemiddelde gebruiker voldoende heeft aan een regelinterval van 0,5graden. Zeker niet gezien de enorme overshoot op de ingestelde temperatuur. (Blijkbaar is dit omdat Tadoo denkt dat iedereen een ketel heeft en het dus goed is om iets boven de temperatuur te gaan zitten. Stadsverwarming kennen ze blijkbaar niet. Ook hier zouden ze een instelling voor kunnen maken.)
  • Wat mij betreft weer terug naar 0,1, ben het dus eens met #Daan1212

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Het vreemde is dat in de webapp waar toch net zo'n schuif in zit dit niet is aangepast! Daar gaat het nog steeds per 0,1 graden.

    Vreemd dat als Tado zo goed meent te weten wat de gebruikers willen en wat handig is, dat ze dat dan alleen aanpassen in de telefoon app en niet in de webapp (die ze veel makkelijker kunnen aanpassen want dat zit op hun servers en hoef je niet via een update te verspreiden).

  • ArnoB
    ArnoB
    mei 2021 aangepast

    Graag weer de oude 0.1 mogelijkheid terug, desnoods als expert instelling. Het aantal mensen dat deze wijziging teruggedraaid wil hebben van 0.5 naar 0.1 is inmiddels hetzelfde als het aantal dat het gewijzigd wilde hebben van 0.1 naar 0.5. Vreemd dat een wijziging wordt doorgevoerd op basis van zo weinig verzoeken.

  • Ook ik knapte behoorlijk af toen ik erachter kwam dat ik niet meer met stappen van 0,1 graad kon instellen. Voor mij is dat een belangrijke meerwaarde van Tado. Het moet toch vrij eenvoudig zijn om bij Instellingen een keuze-optie voor 0,1 of 0,5 graden aan te kunnen vinken?

  • Voor mij zou ik dit ook graag terug zien naar 0,1 graad instelling. Ben net een beginnende gebruiker. Dacht eerst een probleem met de app.maar ben gaan zoeken op internet en kwam hier terecht. Dus maar aangemeld. Hoop dat dit wordt aangepast.
  • BKN
    BKN
    mei 2021 aangepast
    Vind het ook niet fijn dat na de update de handmatige instelling alleen maar per halve graad gaat. Waarom niet gewoon dezelfde bediening als in het slimme schema, dus met de pijltjestoetsen? Veel handiger dan de schuifbalk. Hoop dat dit in overweging wordt genomen.
  • S.v.p. zo snel mogelijk weer naar instelling per 0,1 graad.

    Ik zat te wachten op een aanpassing in de kamerthermostaat van stapjes per 0,1 graad, zoals het WAS in de app.

    Maar in plaats van die gewenste aanpassing wordt de app nu zomaar overgezet naar 0,5 graad aanpassing ?!?!?!?!?

    Wat is hier "smart" aan?

    Uit de hier gevoerde discussies over de aanpassing van kamerthermostaat naar 0,1 graad, kan ik mij niet voorstellen dat de overgrote meerderheid naar die 0,5 graden wil. Dat de instelling bij de meesten op b.v. 20,0 graden staat wil nog niet zeggen dat de stapjes naar 20,1 of 20,2 niet gewenst zijn. De stappen van 0,5 graad is veeeel te groot voor een soepel temperatuur verloop.

    Bovendien helpt dit zeker niet mee aan energiebesparing, wat toch 1 van de marketing uitingen is van Tado.

    Ook omwille van deze instellingsmogelijkheden heb ik Tado aangeschaft, met deze aanpassing naar 0,5 graden zou ik Tado niet gekocht hebben.

  • Keesschoon
    mei 2021 aangepast
    Beste Tado,

    Ik heb met "overweldigende" interesse uw onderbouwing gelezen dat Tado feedback van gebruikers vertaald om bestaande functionaliteit te wijzigen i.p.v. nieuwe functionaliteit toe te voegen. Doe er een niet te verifiëren statistiekje bij en voilà , wijzigen maar. Deze manier heeft niets met gebruikersvriendelijk te maken maar wel met het maken van een eenheidsworst voor de " overweldigende meerderheid".
    Als andere branches zo'n zelfde instelling erop na houden dan eten we voortaan allemaal spaghetti en lopen we rond met een paardenstaart.
    Heeft Tado er ook bij stil gestaan dat wij bijvoorbeeld nu warmer moeten stoken omdat onder de gewenste temperatuur het niet behaaglijk meer is en dit dus hogere kosten voor ons met zich meebrengt? Maar daar zal de meerderheid wellicht niets over gezegd hebben.
  • Misschien dat we hier even moeten stemmen, misschien dat Tado wakker wordt.

    https://community.tado.com/nl/discussion/9470/handmatige-instelling#latest

  • Cosmic
    Cosmic
    mei 2021 aangepast

    Ik kan hier een heel lang verhaal gaan ophangen, maar ik zal het kort en bondig houden: Tado, dit is volkomen ruk. Ik wil geen 19.0 graden. Ik wil ook geen 19.5 graden. Ik wil gewoon handmatig kunnen instellen op 19.2, of op 20.1 etc. etc. En dan zonder inloggen op de portal of aanpassen van het slimme schema. Feitelijk komt het er op neer dat mensen die het per halve graad willen doen (en dat altijd al konden, zij het in stappen van 0.1) nu bepaald hebben voor de mensen die dit NIET wensen. Lekker democratisch. :-(

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Tja zo werkt een democratie. Als de meerderheid vindt dat het anders moet, dan heb je als minderheid het nakijken... Veel mensen denken dat "democratie" betekent "het gebeurt zoals ik het wil" maar dat is niet het geval natuurlijk.

    Dat terzijde krijg ik niet de indruk dat Tado een democratie is. Het is meer een ongecoordineerde janboel waar perioden van wilde veranderingen afgewisseld worden met maanden van lethargie.

    WAS er maar een stempaneel op deze site met alle openstaande verzoeken overzichtelijk gerubriceerd en waar iedereen een stem kon uitbrengen, waarna er vervolgens ook gevolg gegeven werd aan de meest populaire wensen. Er zijn zat wensen waar tientallen stemmen voor zijn maar waar al jaren niks mee gebeurt.

  • TADO blijf met je takken van de apps af. Op internet heb ik versie 5.26.9.48 waarmee ik nu de temperatuur niet meer in kan stellen. Gelukkig werkt de smartphone app nog wel. En die lulkoek van de overweldigende meerderheid? Ik heb geen mailtje ontvangen met het verzoek te stemmen. Ga nu eerst maar eens fatsoenlijke software schrijven.

  • Ook hier de nadrukkelijke wens om weer terug te gaan naar 0.1 graad.
  • B79
    B79 ✭✭✭
    Deze aanpassing is voor iedereen heel persoonlijk. Zelf vind het nu wel makkelijk. Vaak omdat ik vanuit de auto een half uur voordat ik thuis ben de verwarming aanzet. Met dat gehobbel op de weg is die 0,1 nou niet echt handig.
    Neemt niet weg dat je eigenlijk de keuze zou moeten hebben of per tiende of halve graag wil verstellen.
    Ik heb die update pas sinds vandaag.
  • Herres
    Herres ✭✭✭

    Halve graden is voor mij persoonlijk nauwkeurig genoeg. De schommeling van de temperatuur zoals de grafiek laat zien is immers veel groter. Het heeft dan weinig zin om fijner te kunnen regelen. Ik vind het ook prettiger om in te stellen in de app, want kom nooit precies ergens uit.

    Wat wel prettig zou zijn, en waar volgens dit forum veel vraag naar is, zou zijn om de radiatorknoppen 0,5 graden instelbaar te maken.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ja en ook de kamerthermostaat als je op het knopje drukt en de ^ en v pijltjes gebruikt, dat ook per halve graad graag.

  • Heel veel spijt van de aankoop van Tado.
    De apparatuur op zich gaat wel, maar dat geknoei met de app, verschrikkelijk.
    Elke maand krijg je een nietszeggend "besparingsoverzicht"?
    Nou Tado, in een koude maand als mei en dan toch 40.8% energie besparen??🤥
    Maak lekker iemand anders iets wijs.
    Het overzicht van mijn energieleverancier laat toch duidelijk iets anders zien, net als de meterstanden.
    En dan nu de laatste update, zeer energiebewust en vooral besparend. 😂🙄😏🤥😳
    Nooit problemen gehad met de slider te verschuiven, maar zal binnenkort wel een optie komen waarvoor je betalen moet.
    Want daar is Tado uitmuntend goed in.
    Als deze optie niet snel weer naar 0.1 graad terug gaat, maakt mijn Tado set het nieuwe stookseizoen niet meer mee.
    Er zijn zeker betere en gebruiksvriendelijkere systemen.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭

    Ja de software en de ontwikkeling ervan is duidelijk de zwakke plek van het systeem...

    Hier komt "binnenkort" (voor de volgende winter) een nieuwe ketel, ik moet nog bestuderen wat de standaard thermostaat kan maar er is een goede kans dat de Tado er dan uit gaat...

  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Snel terug naar 0.1 Tado! Zo mogelijk de gebruiker een keuze tussen 0.1 en 0.5 bieden in de instellingen.
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Snel terug naar 0.1 Tado!
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Snel terug naar 0.1 Tado! Geef de gebruiker een keuze tussen 0.1 en 0.5.
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Snel terug naar 0.1 Tado! Zo mogelijk de gebruiker een keuze bieden: 0.1 of 0.5
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Vandaag zag ik een goede aanpassing in de app.
  • HGB
    HGB ✭✭✭
    Vandaag zag ik een goede aanpassing in de app.
  • Graag optie terug. Zeker omdat de regeling voor vloerverwarming slecht is , veel overschoot. Maak een +/- toets voor 0.1 gr of instelbare optie in het menu.
    Heb juist deze thermostaat gekozen om de 0.1gr resolutie. Ben dan ook niet blij met deze zogenaamde verbetering.
    Dus 0.1gr optie terug
  • Graag optie 0.1gr terug. Tevens optie om reactie snelheid voor vloerverwarming aan te passen. Nu veel overschoot, er blijft warmte vraag terwijl kamer op temperatuur is, dit geeft veel overschoot.