Slaapkamer verwarmen zonder motorische aansturing van de Tado radiatorknoppen

Opties
Trzema
Trzema
februari 2019 aangepast in Algemene vragen en opmerkingen

Hallo,

Ik wil graag 2 zones. In zone 1 hangt de thermostaat en op alle radiatoren zitten Tado radiator knoppen. In zone 2 (slaapkamer) zitten twee radiatoren met wederom 2 Tado radiatorknoppen. Nu wil snachts de temperatuur in de zone 2 op 18 graden houden. In zone 1 mag snachts niet meer gestookt worden (in schema bv naar 10C). Tot zover geen probleem lijkt me.

Maar is het mogelijk om de radiatorknoppen in zone 2 snachts altijd in de 'open' stand te zetten zodat ik niet wakker wordt van het geluid die de radiatorknoppen maken? Zone twee moet dus snachts enkel de cv aansturen (en uitschakelen als de temp bereikt is) zonder hierbij de radiatorkraan dicht te draaien. Is dit mogelijk?

Met vriendelijke groet

Antwoorden

  • DeNick
    Opties

    Dit lijkt me heel moeilijk te realiseren. Je stelt je slimme radiatorknop steeds in op een bepaalde temperatuur.

    Zou je hier niet beter een een slimme thermometer gebruiken ipv. een slimme knop? Op de radiator plaats je dan een normale thermostatische knop (die altijd op 4-5 plaatst) en de thermostaat stuurt de temperatuur/ketel aan.

Deze discussie is gesloten.