Tot je het schema hervat? / maximumtemperatuur instellen??

Opties
Alle andere thermostaten waar ik ervaring mee heb, die laten een manuele override slechts toe tot het schema een nieuw signaal geeft voor nieuw temperatuur-tijdsslot.
Ik zou de optie waarbij iemand tot in het oneindig 25° kan instellen willen wegnemen.
Dit is voor een verhuurde chalet en kan niet continu kijken of men 25° stookt om 4u snachts...

Verder wil ik in het opzicht van de vervuiling en milieu bewustwording de maximaal temperatuur kunnen limiteren tot 22 graden.

Mvg

Reacties

  • Varkzor
    Opties
    Nog even ter verduidelijking. Als je op de ronde knop duwt. Dan de temperatuur 1 graad verhoogt, en verder van het toestel blijft. Dan verwarmt hij dus dag en nacht op de nieuwe temperatuur en negeert hij compleet het schema. Dit kan toch onmogelijk de bedoeling zijn?

    Graag dringend antwoord van Tado hierop en een oplossing.
    Bij de verhuur zal al snel een heel weekend (72u) elk weekend - stoken op manuele temperatuur en is mijn schema dus nutteloos. Plus alle overtollige gaskosten vandien...
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je kunt de configuratie "tot je het schema hervat" veranderen in "voor een tijdsduur van 15 minuten" en dan doet ie wel 15 minuten die 25 graden maar daarna gaat ie terug naar het schema.

    De mensen krijgen dus wel even wat warmte en zijn blij maar kunnen dit niet "vergeten" uit te doen.

  • Varkzor
    Opties

    Euhm, ik heb die hele app ondersteboven gehaald en vind nergens een "limitering" zodat gebruikers niks anders kunnen kiezen dan "voor een tijdsduur van..." ?

    Ik zie enkel in de app de optie om dit te veranderen manueel, bij elke keer dat men de temperatuur wijzigt?

    Ik zie ook helemaal niks op de thermostaat.

    Gebruikers krijgen bij mij geen app, enkel thermostaat, maar die overruled de temperatuur "tot je het schema hervat"... Dit is dus wat ik anders wil zien, want op de huidige manier heeft het schema voor mij bijzonder weinig nut, tenzij huurders/gebruikers niet aan de thermostaat komen, maar die kans is niet zo groot.

  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Die instelling is er wel maar die staat bij de kamer niet bij de thermostaat.

    Limiteren van de temperatuur kan niet maar van de tijdsduur wel.

  • Maxib2
    Opties
    Welcome to the club. Ook ik vraag deze feature al 3 jaar voor mijn vakantiehuis. Pure kafka dat tado allerhande snufjes uitvindt om het verbruik laag te houden, maar een regelbare max temp is teveel gevraagd. Ik schakel langzaam over op een mesh systeem van radiatoren en verlaat tado. Hier gebeurt niet veel aan updates.
  • JP_dus
    Opties
    Ook voor thuisgebruik is dit super handig! De vrouw zet de temperatuur wel eens wat hoger(op de thermostaat of via homeassistant) dan moet deze snachts wel gewoon weer naar 18 graden gaan. Lijkt me software-technisch niet zo moeilijk om deze optioneel als de standaard in te stellen.
  • JP_dus
    Opties
    Oh top! Bedankt voor de reactie Andreplusplus, het is gelukt.
  • Rob2
    Rob2 ✭✭✭
    Opties

    Je moet er wel rekening mee houden dat deze methode afhankelijk blijft van de schakeltijdstippen in je schema.

    Juist vanwege wat je schrijft "De vrouw zet de temperatuur wel eens wat hoger" heb ik hier een schema waarbij de temperatuur om 19:30 een halve graad hoger gezet wordt dan eerder op de dag. En om 23:00 gaat ie dan naar 15 graden.

    Maar nu zal dus als je vóór 19:30 een dergelijke handmatige wijziging doet (bijv van 20 naar 21 of van 20 naar 15 omdat je geen verwarming nodig hebt die avond) dat om 19:30 weer overruled worden vanwege die "automatische verandering". Of als je bijv de verwarming om 22:00 standaard naar 18 zet maar die wordt dan om 22:15 weer opgedraaid, dan blijft ie evengoed de hele nacht aan.

    Dat laatste kun je dan wellicht voorkomen door nog meer schakeltijdstippen erin te zetten, bijv om 24:00 en 01:00 de temperatuur weer een half graadje veranderen. Maar als je dat doet dan wordt het dus weer lastig om hem WEL een keer aan te laten, bijv bij een feestje.

    Het blijft een beetje tobben...

  • TaDoe
    Opties

    Houd er ook rekening mee dat een handmatige wijziging pas wordt overruled door een schematische wijziging van ingestelde temperatuur, niet door alleen de overgang naar een volgend ingesteld tijdsblok (met ongewijzigde temperatuurinstelling)!